جلسه کار گروه تخصصی بانوان و خانواده استان بوشهر برگزار شد

خبرگزاری پانا: جلسه کار گروه تخصصی بانوان و خانواده استان بوشهر با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر و مدیران دستگاههای اجرایی استان بوشهر برگزار شد.

کد مطلب: ۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، در این نشست معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: خانواده كانون- دینی و اخلاقی و پایه گذار بخش مهمی از سرنوشت انسان می باشد .

محمد حسن شنبدی افزود : سلامت یك جامعه به سلامت خانواده های آن وا بسته است . وی افزود: شناسایی مسایل و مشكلات و نیازهای بانوان وخانواده درابعاد فرهنگی،‌آموزشی،‌اجتماعی‌ ، بهداشتی و اقتصادی از اولویت هاست.

شنبدی تصریح کرد : باید سازمانها و دستگاههای اجرایی استان با برنامه های هدفمند و تاثیر گذار بیش از پیش فعال شوند و با ارایه طرح ها ، برنامه ها و فعالیت ها در كارگروه بانوان و خانواده موجب تعالی جامعه شوند.

شنبدی افزود: ما دو موهبت الهی حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) را درایران اسلامی داریم كه باید برنامه های موثر و ماندگار در سطح استان داشته باشیم تا موجب تقویت مبانی اعتقادی و باورهای دینی اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان شود.

مشاور استاندار و مدیر كل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر نیز گفت: احیاء كارگروه تخصصی بانوان و خانواده ، پیگیری مطالبات جامعه زنان و زمینه های لازم برای رفع مشكلات بانوان و خانواده را فراهم می نماید.

زهرا عرفان افزود: ‌سازمانها و دستگاههای اجرایی برنامه های كوتاه مدت ‌،میان مدت و بلند مدت در چهار چوب برنامه توسعه كشور و طرحهای آسایش،‌توسعه و عمران استان را ارایه دهند تا اهداف مرتبط با امور بانوان و خانواده تحقق یابد.

عرفان تصریح کرد: با توجه به نقش موثر اعضای خانواده در محیط خانه و اجتماع در روشنگری ، ارتقای سطح آگاهی ها و هنجارها اجرای طرح ها و برنامه های ماندگار به ویژه در ایام پاسداشت دهه كرامت در سطح شهرها و روستاها با همكاری فرمانداریها ، بخشداریها ، دستگاههای اجرایی با حضور همیشه در صحنه مردم ضروری است .

زهرا عرفان بر شناسایی مسایل و مشكلات و نیازهای بانوان و خانواده در ابعاد فرهنگی ، آموزشی ، اجتماعی و بهداشتی و اقتصادی ، فعال شدن سازمان ها و دستگاههای اجرایی استان با برنامه های كوتاه مدت و بلند مدت و تأثیر گذار و كاربردی در راستای تحقق برنامه پنجم توسعه ،ایجاد كمیته كارشناسی اشتغال بانوان و شناسایی آسیب های متوجه خانواده با تعیین جامعه هدف و بهبود فضای كسب و كار زنان تاکید نمود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار