زینی وند:

شوراهای آموزش‌ و پرورش بستری مناسب برای حل مشکلات هستند

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: اجرای مواد شوراهای آموزش و پرورش بستری مناسب برای رفع بسیاری از مشکلات در آموزش وپرورش هستند.

کد مطلب: ۶۷۸۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، مجتبی زینی وند در اولین نشست ستاد مرکزی بزرگداشت شوراهای آموزش و پرورش عنوان کرد: با توجه به محدودیت های منابع و انتظارات روز افزون جامعه ازآموزش و پرورش راهی جز تقویت شوراهای آموزش و پرورش برای بهره گیری از ظرفیت های برون سازمانی وجود ندارد.

وی بااشاره به اینکه در مراسم بزرگداشت شوراهای آموزش و پرورش از خدمات شوراهای برتر سال گذشته و امسال تقدیر خواهد شد، ادامه داد: هرچه بتوان سهم مردم در اداره امور آموزش و پرورش را ارتقا دهیم نتیجه مثبتی به دنبال خواهد داشت.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به اینکه 2 نگاه به شوراها وجود دارد، گفت: یکی بحث الزام و استفاده از ظرفیت سایر دستگا ه‌ها بوده و موضوع بعدی تکلیفی است که سایر دستگاه‌ها نسبت به آموزش و پرورش دارند به همین دلیل نگاه مطالبه‌گری به تکالیف برون سازمانی داریم چراکه این امر به نفع دانش‌آموزان است و با این نگاه باید شوراهای آموزش و پرورش را تقویت کنیم.

زینی وند بیان کرد: اگر بتوانیم فقط ماده 13 در قانون شوراهای آموزش و پرورش را احیا کنیم در بحث سرانه مدارس مشکل حل خواهد شد .

وی گفت : در واقع شوراها بهترین بستر برای حل بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش است و می تواند از ظرفیت تمامی دستگاهها در مسیر آموزش و پرورش استفاده کرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی اظهار کرد: امسال قصد داریم از همکاری و کمک همه مسولین کشور و بخصوص استانداران و فرمانداران محترم برای کیفیت بخشی شوراهای آموزش و پرورش استفاده کنیم و همه ما تکلیف داریم تا این شورا را به جامعه شناسانده و از ظرفیت آن در مسائل آموزش و پرورش بهره گیریم که نیازمند فضاسازی مثبت در این حیطه هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: انتظار جدی داریم وزارت کشور در اجرای هرچه بهتر قوانین شوراها ما را کمک کند همچنین برنامه ای درمورد منابع جذب درآمدها برای آموزش و پرورش در پیش داریم که در تمامی این موارد وزارت کشور و معاونت عمرانی وزارت کشور مانند گذشته کمک خواهند کرد .

زینی وند عنوان کرد: به شدت پیگیر اجرای قوانین شوراهای آموزش و پرورش هستیم و این مساله را از مجلس و سایر مراجع قانونی دنبال خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار