معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان:
معلم باید در فرایند یاددهی و یادگیری ، بعنوان تسهیل گر آموزش مطرح باشد
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امروز معلم مداخله گر در نظام تعلیم و تربیت وجود ندارد بلکه معلمان باید در فرایند یاددهی و یادگیری، به عنوان تسهیل گر در امر آموزش مطرح باشند.
به گزارش پانا اصفهان و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، رحیم محمدی در گردهمایی کارشناسان تکنولوژی و گروه های آموزشی متوسطه نواحی و مناطق استان اصفهان اظهار کرد: یکی از واقعیت های مهم این است که همه مسیرهای آموزشی باید از مسیر اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی عبور کنند.
وی افزود: دو ماموریت مهم را برای گروه های آموزشی تعریف شده است از جمله نظارت و رشد حرفه ای معلمان که باید به آنها عمل شود.
رحیم محمدی ادامه داد: اگر چالش های پیش روی خود را مدنظر قرار دهیم، بحث نظارت با توجه به شرایطی که در اجرای نظام ۳ _۳ _۶ و تغییرات محتوا ایجاد شده است، نظارت موضوع مهمی است که بر عهده گروه های آموزشی است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه دو نوع نظارت وجود دارد، گفت: نظارت بالینی و فرایندی که در نظارت فرایندی باید تخصص گرایی در میان معلمان نهادینه شود.
وی به اهمیت رشد حرفه ای معلم نیز اشاره کرد و افزود: معلمان با توانمندی های بسیار خود باید با مهارت های مختلف اقدام پژوهی و درس پژوهی آشنا باشند به طوری که اگر معلمان انگیزه لازم برای درس دادن داشته باشند، به عنوان تکنیک به سمت درس پژوهی حرکت خواهد کرد.
رحیم محمدی گفت: امروز معلم مداخله گر در نظام تعلیم و تربیت وجود ندارد بلکه معلمان باید در فرایند یاددهی و یادگیری، به عنوان تسهیل گر در امر آموزش مطرح باشند.
وی اعلام کرد: در بخش گروه های تکنولوژی فعالیت های گسترده ای انجام شد به طوری که در این راستا بالغ بر ۶۰۰ همایش در استان برگزار شده است.
ارسال دیدگاه