مدیرکل هواشناسی استان اردبیل اعلام کرد:

افزایش شدت باد تا 108 کیلومتر برساعت در اردبیل

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از پیش بینی افزایش شدت باد تا حوالی ظهر فردا در اردبیل و برخی از شهرستانهای استان را 108 کیلومتر و بر ساعت و بیشتر را اعلام کرد.

کد مطلب: ۶۷۸۲۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،علی دولتی مهر اظهارکرد: بر اساس نقشه های پشتیبانی هواشناسی از امروز تا عصر فردا شاهد وزش بادهای شدید در شهرتانهای مشگین شهر، سرعین، نیر، اردبیل، نمین و گرمی با سرعت 15 تا 24 متر برثانیه خواهیم بود بطوریکه از سمت جنوب غربی در نوسان بوده و حداکثر سرعت باد در این شهرستانها به 30 متر برثانیه در حوالی ظهر فردا خواهد رسید .

به گفته دولتی مهر سرعت باد هم اکنون در اردبیل 50 کیلومتر برساعت و در مناطق مرکزی استان بین 54 تا 86 کیلومتر برساعت است .

مدیرکل هواشناسی استان اضافه کرد: شدت وزش باد در این مدت می تواند به مبلمان شهری و تاسیسات برون شهری و روستایی خسارت وارد کند بطوریکه که این موضوع را طی اخطاریه ای به مدیرت بحران استان اعلام کرده ایم تا پیشگیری لازم را در این زمینه انجام دهند .

به گفته دولتی مهر لازم است در بخش مدیریت کشاورزی کنترل و بازدید بادشکن در اطراف مزارع، حفاظت از گل وگیاه در فضای بسته ( تقویت سقف های موقت و روکش نایلونی خزانه های کشاورزی( گلخانه ای )، محافظت از کندوهای زنبور عسل، رعایت عدم سمپاشی و محلول پاشی مورد توجه قرار گیرد .

وی با اشاره به بخش مدیریت شهری نیز یادآور شد: ضروری است مردم به هنگام وزش بادهای شدید و در تردد غیر ضروری در جاده های برون شهری و رعایت حداکثری مقرارت رانندگی را داشته باشند .

مدیرکل هواشناسی استان در پایان گفت: این سامانه از اوخر روز دوشنبه از مناطق استان خارج خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار