باید دستگاه های بزرگ را وارد استان های مرزی کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید بتوانیم چنددستگاه بزرگ را وارد کار استانهای مرزی کنیم به نحوی که مسئله استان های مرزی را یکی از مسائل اصلی خود تلقی کنند و وارد صحنه شوند.

کد مطلب: ۶۷۸۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا؛ سیدعباس صالحی امروز 7 آبان ماه 96 در جلسه کمیته اجتماعی و فرهنگی شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور که با حضور مسئولانی از وزارتخانه های مختلف در اردوگاه شهید باهنر تهران تشکیل شده است، با اشاره به اینکه آموزش و پرورش از جمله دستگاه های موثر در استانهای مناطق مرزی کشور است، اظهار کرد: جدی تر شدن کار شورای سیاست گذاری آموزش و پرورش مناطق مرزی می تواند هم استعدادهای آموزش و پرورش را احصاء کند و هم نقطه های تعاملی را برقرار کند.
تشکیل شوراهای آموزش و پرورش استانهای مناطق مرزی
وی با اشاره به اینکه شوراهای آموزش و پرورش استانهای مناطق مرزی می توانند در ذیل این شورا تشکیل شوند، خاطرنشان کرد: جدی گرفتن کار شورای سیاست گذاری و هماهنگی آموزش و پرورش مناطق مرزی در واقع اهمیت دادن به جایگاه آموزش و پرورش در توسعه این مناطق است.
رئیس کمیته فرهنگی و اجتماعی شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور مسئولیت های وزارت آموزش و پرورش در زمینه توسعه پایدار مناطق مرزی را شامل این موضوعات دانست: چگونگی تقویت ارتباط آموزش و پرورش با حوزه های علمیه ، چگونگی ایفای نقش آموزش و پرورش در توسعه آموزشی و اجتماعی مناطق مرزی ، چگونگی کاهش دادن به رفتارهای پرخطر در محیط های دانش آموزی استان های مرزی، چگونگی آموزش فارسی در مناطق دوزبانه.
وی افزود: موضوعاتی مثل مدارس شبانه روزی ، مدارس عشایری ، دوره های کاردانش و آموزش از راه دور از دیگر مسائلی هستند که وزارت آموزش و پرورش در این مناطق برعهده دارد.
پیشنهاد تشکیل کارگروه
صالحی با ارائه پیشنهاد تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارت آموزش و پرورش و کمیته فرهنگی اجتماعی شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور گفت: مسائل آموزش و پرورشی مناطق مرزی باید در این کارگروه مرور شود .
وی افزود: البته ما قصد نداریم لیست بلندبالایی از مشکلات آموزش و پرورش تهیه کنیم. اگر فقط 3 تا 5 مسئله در این کارگروه با کمک دستگاه ها و خود استان مرزی حل شود کار بزرگی انجام شده است.
چنددستگاه بزرگ را وارد کار استانهای مرزی کنیم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: باید بتوانیم چنددستگاه بزرگ را وارد کار استانهای مرزی کنیم به نحوی که مسئله استان های مرزی را یکی از مسائل اصلی خود تلقی کنند و وارد صحنه شوند. در این صورت اتفاقات بزرگ و موثری در استان های مرزی می افتد در غیر اینصورت ما در معرض مخاطره جدی امنیت اجتماعی هستیم. در واقع استان های مرزی هم می توانند برای کشور زمین لرزه ایجاد کنند و هم فرصتی بزرگ برای ایران اسلامی باشند. این بستگی به عملکرد خودمان دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار