سومین همایش پیرغلامان حسینی شهرستان قوچان برگزار شد

سومین همایش پیرغلامان حسینی شهرستان قوچان با حضور مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی،جمعی از مسئولین و مردم و هیوات مذهبی در محل تالار همایش های اداره فرهنگ و ارشاد برگزار شد.

کد مطلب: ۶۷۷۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، حجت الاسلام کاظم لطفیان در سومین همایش پیرغلامان حسینی شهرستان قوچان ، اظهار داشت: در طول تاریخ ماندگاری مذهب و مکتب اهل بیت به عهده شما هیئات مذهبی بوده است و امروز دوست و دشمن اقرار براین موضوع دارند که ارتباط به واسطه امامت و احیای امر عصمت و طهارت است.

وی عنوان نمود: گریه مبدا تطهیر و تذهیب است و سرچشمه آن بصیرت می ماند و اشک سرآغاز رسیدن انسان به مقام محمود است و تصور همسو شدن با امام زمان سبب می شود که افق نگاه خودمان را با این بزرگوار تطبیق دهیم.

لطفیان گفت: امروز جامعه اسلامی در قالب هیئت مذهبی بخواهد امام زمانی باشد باید بندگی خداوند متعال و تبعیت از راه رسول خداوند واهل بیت دارا شود که غیر از این هیچ راهی برای سعادت جامعه وجود نخواهد داشت.

لطفیان افزود: محقق شدن اندیشه رهبر انقلاب اسلامی در این است که هیئت های مذهبی پایه گذار تمدن اسلامی شوند که با سلوک حسینی همراه باشد و نیاز است تازه تر حضور پیدا نماید.

وی اظهار داشت: سید الشهدا شخصیتی بود که به تنهایی عمود خیمه اهل بیت را برافراشته نگاه داشت که هیئت های مذهبی اگر برای تثبیت برنامه ای نداشته باشد هویت ندارند.

لطفیان ادامه داد: این امید را انتظار داریم که هیئت و هیئتی ادامه دهنده عمودهای خیمه دین باشند چون برای دستگاهی مجلس گردانی می کنیم که خود خصوصیات این مکتب را دارا شویم.

وی ابراز داشت: هیئت و هیئتی که با قرآن مانوس نباشد نمی تواند در دستگاه امام حسین (ع) قرار گیرد و ما باید این نکته را مدنظر قرار دهیم که حسینی هیئتی باشیم و راه خود را با هیئاتی که در جبهه غیر از انقلاب اسلامی قدم بر می دارند جدا نماییم.

به گزارش خبرنگار پانا ، سومین همایش پیرغلامان حسینی با سخنرانی مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به همراه پخش مستندی از ارادتمندان به ساحت اهل بیت و با هدف تجلیل از خادمان اهل بیت (ع) همراه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار