شورای دانش‌آموزی یکی از ارکان مهم مدرسه است

همزمان با سراسر کشور بیستمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی ناحیه دو مشهد با حضور بیش از 58 هزار دانش‌آموز برگزار شد.

کد مطلب: ۶۷۷۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی،در حاشیه بیستمین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی مدیر آموزش‌ و پرورش ناحیه دو در جمع همکاران و دانش آموزان دبیرستان دخترانه شاهد فاطمیه ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت رقیه (س) اظهار داشت: ایران کشوری است که مهم‌ترین ارکان تصمیم‌گیری آن بارأی مردم انتخاب می‌شوند و از آنجائی که دانش آموزان سرمایه ارزشمند کشور هستند نخستین پایه دموکراسی در کشور انتخابات شوراهای دانش‌آموزی است.

محسن روحانی نیا افزود: شورای دانش‌آموزی یکی از ارکان مهم مدرسه است و نقش بسزایی در مسائل آن دارد. شورای دانش‌آموزی در میان تشکلات دانش‌آموزی قوی‌ترین تشکل است و نیاز به تقویت دارد.

وی ادامه داد: تقویت خودباوری، اعتمادبه‌نفس، واگذاری مسئولیت، قدرت تصمیم سازی و نهایتاً تصمیم‌گیری برای دانش‌آموز از دیگر اهداف ایجاد شوراهای دانش‌آموزی در سطح مدارس است.

روحانی نیا بیان کرد: این انتخابات یک انتخاب صوری و نمادین نیست، کار اصلی و اصولی ما در مدارس تقویت همگرایی، هم‌افزایی و دخالت دادن دانش آموزان در امور خودشان است. شورای دانش‌آموزی یک‌نهاد صنفی است و کار آن تعامل با مدیریت و کادر اجرایی مدرسه در جهت پیشبرد اهداف آموزشگاه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار