بهره‌مندی بیش از 3هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه همدان از خدمات آموزشی

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان گفت: درحال حاضر بیش از 3 هزار و 600 دانش‌آموز با نیازهای ویژه استان از خدمات آموزشی بهره‌مند هستند.

کد مطلب: ۶۷۶۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، محمدابراهیم الهی‌تبار در جلسه شورای آموزش و پرورش استان همدان با بیان این که در خصوص غربالگری کودکان اتیسم باید واقعیت گفته و بر روی آنها بررسی لازم صورت گیرد، اظهار کرد: خوشبختانه انجام مشاوره‌های ژنتیکی جلوی بسیاری از آسیب‌ها از جمله تولد کودکان دارای معلولیت را در کشور و استان گرفته است .

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان کار در حوزه آموزش و پرورش استثنایی را کاری طاقت‌فرسا اما همراه با عشق دانست و تصریح کرد: با مسائل دنیوی نمی‌توان در این حوزه کار کرد؛ چراکه این کار آمیخته با محبت است و تا عشق و محبت نباشد نمی‌توان راه به جایی برد .

وی با تأکید بر این که بسیاری از خانواده‌های درگیر معلولیت از خانواده‌های ضعیف و قشر پایین جامعه هستند، افزود: خوشبختانه 12 درصد از اعتبارات عمرانی استانی به حوزه آموزش و پرورش استثنایی اختصاص پیدا کرده و امید است بتوانیم کاری سازنده‌ای در این زمینه انجام دهیم .

الهی‌تبار با اشاره به بهره مندی بیش از 3 هزار و 600 دانش‌آموز با نیازهای ویژه استان از خدمات آموزشی، گفت: باید مدارس دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تجهیز شوند و حمل و نقل آنها سامان یابد .

وی با بیان این که طی چند سال اخیر چند آموزشگاه استثنایی در همدان به افتتاح رسیده است، گفت: باید به گونه‌ای در کشور و استان سیاست‌گذاری کنیم که کودک معلول کمتر داشته باشیم تا خانواده‌ها کمتر آسیب ببینند .

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان با اشاره به این که نوسازی مدارس باید در تعمیر مدرسه اتیسم ورود پیدا کند، ادامه داد: با ساخت مدرسه برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه موافق هستم و باید زمین جانمایی و کار به صورت مشارکتی با خیرین دنبال شود هر چند که بخشی از آن تأمین اعتبار شده است .

وی خطاب به نماینده بهزیستی گفت: برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی مساعدت شود و کاری را که سال گذشته و سال‌های قبل‌تر از آن انجام دادید امسال نیز تکرار کنید .

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان با بیان این که باید در خصوص آموزش حقوق شهروندی کار با جدیت دنبال شود و جزء برنامه‌های اصلی ما باشد، گفت: همه دستگاه‌ها موظفند در حوزه آموزش حقوق شهروندی ورود پیدا کنند و شهروندان را با موضوعات پیرامون آن آشنا سازند .

وي با بیان این که کار آموزش و پرورش در اجرای طرح حقوق شهروندی قابل تقدیر است، گفت: باید طرح بشری تأمین اعتبار شود و در خصوص طرح افزایش دوام زندگی از ردیف‌های ملی هزینه‌ای برای آن در نظر گرفته شود .

الهی‌تبار با بیان این که مهارت‌آموزی از آموزش و پرورش آغاز می‌شود و باید مهارت‌ها نیز در حوزه پسران فعال شود، اظهار کرد: خوشبختانه در حوزه دختران در آموزش و پرورش اقدامات خوبی انجام داده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار