نشست علمی گروههای آموزشی " در پژوهشکده تعلیم و تربیت برگزارشد

مدیر پژوهشکده تعلیم و تربیت از برگزاری نشست علمی - پژوهشی "اثربخشی گروههای آموزشی و شیوه های ارتقای کارآیی آن در دوره ی متوسطه " خبر داد

کد مطلب: ۶۷۵۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا ازلرستان، حسن اسماعیل زاده در اين جلسه گفت : گروههای آموزشی باید به ارتقای کیفیت آموزش و افزایش دانش و صلاحیت حرفه ای معلمان کمک کند .

وي افزود : در راستای اشاعه و کاربست یافته های پژوهشی، پژوهشکده ی تعلیم و تربیت با همکاری اداره تکنولوژی و گروههای آموزشی آموزش و پرورش لرستان این نشست را با حضور کارشناسان و سرگروههای علمی استان برگزار کرده است .

وی با اشاره به اهمیت گروههای آموزشی و نقش بسیار مهم آنها در بهبود کیفیت آموزشی، بر لزوم نگاه آسیب شناسانه به آن و ضرورت انجام پژوهش های علمی در این زمینه تاکید کرد.

اسماعیل زاده در ادامه به پژوهشی که در زمینه اثربخشی گروههای آموزشی توسط پژوهشکده تعلیم و تربیت انجام گرفته ، اشاره کرد و افزود : این پژوهش بر اساس سر فصل های چهارگانه طراحی آموزشی ، خلاقیت ، نقدو بررسی کتب درسی و ارزشیابی که از محورهای کاری گروههای آموزشی است ؛ انجام شده و به نوعی به آسیب شناسی اثربخشی گروههای آموزشی پرداخته شده است .

وی در ادامه تاکید کرد : اختصاص اعتبارات خاص به گروههای آموزشی ، برگزاری دوره های آموزشی توانمندسازی سرگروههای آموزشی ، تعامل مسئولین ستادی با گروههای آموزشی ، توجه به نیازهای گروهها در برش های استانی و منطقه ای ، برگزاری جشنواره های الگوهای برتر تدریس و تعامل گروهها با انجمن های علمی و برگزاری همایش های علمی تخصصی از جمله مواردی است که می تواند کارآیی و اثر بخشی گروههای آموزشی را افزایش دهد

رئیس اداره تکنولوژی و گروههای آموزشی آموزش و پرورش لرستان هم در این نشست ضمن بیان اهداف گروههای آموزشی به برنامه های آن اداره جهت همکاری و تعامل بیشتر با پژوهشکده تعلیم و تربیت در آینده در راستای هم افزایی و دست بابی به اهداف مشترک اشاره کرد.

غلامی نژاد کارشناس تحقیق و پژوهش، هم به کاربست یافته های پژوهشی و اهمیت آن به عنوان حلقه مفقوده فرایند پژوهش و چرخه تولید علم اشاره کرد.

در ادامه سرگروههای دروس مختلف به بحث و تبادل نظر درباره نتایج آن پرداخته و بیان نظرات خود در رابطه با عملی کردن پیش نهادهای برخاسته از پژوهش در جهت افزایش اثربخشی گروههای آموزشی پرداختند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار