کارکنان تعاون باید به رفاه ،بهزیستی و نشاط فرهنگیان توجه كنند

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش لرستان به نقش منابع انسانی در توسعه و پیشرفت کشور اشاره کردو گفت : کارکنان تعاون و امور رفاهی باید به رفاه ،بهزیستی و نشاط فرهنگیان توجه کنند.

کد مطلب: ۶۷۴۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از لرستان، خیراله خیرایی افزود : باید به رفاه معلم و تامین امکانات مورد نیاز او توجه کنیم تا او با آرامش در کلاس درس حاضر شود و ماموریت های خود را به خوبی انجام دهد .

وی تاکید کرد : برای اینکه دانش آموز را به حیات طیبه برسانیم در برنامه درس ملی به 5عنصر تعقل ، ایمان ، اخلاق ،علم و عمل توجه شده است .

خیرایی عقلانیت را مقدم بر عناصر دیگر برشمردو تاکید کرد : اگر تعقل نباشد ؛ ایمان ،اخلاق و علم راه به جای نمی برد و انسان را به بیراهه سوق می دهد .

وي به مفهوم سواد در دنیای امروزی پرداخت و گفت : در قرن بیست و یکم سواد به مجموعه ای از قابلیت ها و توانایی هايي گفته می شود که سواد زیست محیطی ، سیاسی اخلاقی ، مذهبی ، فرهنگی ، هنری ، فناوری و بهداشتی را در بر می گیرد .

وی تصریح کرد : تعلیم و تربیت بر چهار ستون یادگیری برای چگونه زیستن ، یادگیری برای زیستن ، یادگیری برای با هم زیستن و یادگیری برای عمل کردن استوار شده و درسند چشم انداز اشاره شده که در افق 1404 ایران در منطقه جایگاه اول علمی ،فرهنگی و فناوری را کسب کند .

خیرایی در ادامه تاکید کرد : سازمان ها برای تحقق اهداف صف ایجاد شده اند و باید گفت که آموزش و پرورش ایجاد شده تا دانش آموزان را تربیت کند .

وی در ادامه افزود : منابع انسانی که بتواند این دانش آموزان را تربیت کند باید آرامش ورفاه داشته باشد و هیچ دغدغه ای جز تعلیم و تربیت دانش آموزان نداشته باشد .

وی تصریح کرد : اگر معلمی از نظر جسمی مشکل داشته باشد نمی تواند به خلق دانش و ارتقای کیفیت آموزشی فکر کند .

خیرایی نقش تعاون را پشتیبانی از فرهنگیان اعلام کردو گفت : باید برنامه ریزی تعاون به گونه ای باشد که این پشتیبانی در زندگی معلمان ساری و جاری باشد .

خیرایی بیمه را عاملی حمایت کننده از فرهنگیان در مواقع نیاز برشمردو گفت : بیمه می تواند امنیت و آرامش را به فرهنگیان هدیه کند .

وی از انعقاد تفاهم نامه با شرکت های بیمه گر برای بیمه آتش سوزی منازل فرهنگیان اشاره کردو گفت : بر اساس این تفاهم نامه منازل فرهنگیان بیمه آتش سوزی می شود و آنها از مزایای این بیمه در مواقع نیاز بهره مند می شوند .

خیرایی نقش کارشناسان تعاون را آموزشی ، تبلیغی وترغیبی عنوان کردو گفت : بیمه حوادث دانش آموزی هم ضریب اطمینانی برای دانش آموزان در مواقع حادثه و سانحه است و در عقد این بیمه نامه باید توجه داشت .

وی بر حفظ کرامت فرهنگیان تاکید کردو گفت : باید با رعایت شان و جایگاه معلم و تکریم فرهنگیان خدمات لازم را به آنان ارائه داد .

خیرایی به بیمه مسئولیت مدنی مدیران هم اشاره کردو افزود : مدیران با این بیمه نامه خود را در برابر حوادث احتمالی دانش آموزان و فرهنگیان در مدارس بیمه می کند و در مواقع نیاز از ضررو زیان های غیر منتظره به مدیران جلوگیری خواهد کرد .

رئیس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش لرستان هم در این نشست به تشریح فعالیت های سالانه اداره تعاون و امور رفاهی پرداخت و نحوه انجام فعالیت ها را تشریح کرد.

غضتفر نیک روش به انجام بیمه حوادث دانش آموزی ، بیمه تکمیلی کارکنان ؛ بیمه خدمات درمانی ، بیمه نامه های مکمل و اسکان تاستانی و نوروزی فرهنگیان اشاره کردو از کارشناسان خواست با دقت و توجه نسبت به خدمات رسانی مطلوب به فرهنگیان و دانش آموزان اقدام کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار