هفت هزار نفر از شهروندان کاشان ، آموزش های آتش نشانی را فرا گرفتند

مدیر عامل سازمان سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت:در شش ماه اول سال جاری هفت هزار نفر از شهروندان این شهرستان آموزش های آتش نشانی ، پیشگیری ازسوانح و حوادث و نحوه استفاده از کپسولهای آتش نشانی را فرا گرفتند.

کد مطلب: ۶۷۳۸۹۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا در کاشان سید مهدی مجدالاشرافی اظهار کرد: دانش آموزان،دانشجویان ، کارمندان، کارگران ادارات و نهاد ها و کارگاهها ی صنعتی، و بخشی از شهروندان به صورت تئوری وعملی، آموزش های ایمنی و آتش نشانی را فرا گرفتند.

به گفته وی، مربیان واحدآموزشی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی با حضور مستمر در مراکز مذکور آموزشهای لازم را در زمینه اصول ایمنی وضرورت رعایت آنها ،علل ایجاد حوادث وسوانح ، چگونگی مقابله با آتش سوزی در لحظات اولیه و نحوه استفاده از خاموش کننده های دستی جهت آتش سوزی های ناشی از جامدات و گاز ومایعات قابل اشتعال را آموزش دادند.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش ضمن خدمت کارکنان تصریح کرد: ماموران آتش نشانی کاشان در این مدت، 25 دوره آموزش تخصصی شامل اختلالات روانی، اماکن پرخطر، مقابله با برقهای فشارقوی ، آبرسانی و پمپ، حوادث آسانسور، نحوه شارژدستگاه تنفسی، کاربا نردبان، کار با دستگاه هیدرولیک، شناسایی تجهیزات ، بانک اطلاعات شهری Gis و Gps ، تهویه و اطفای حریق درساختمانهای بلند و کاردرچاه ریزشی وقنات ها را گذرانده اند.

مجدالاشرافی ضمن تشکر از سازمان ها و ادارات گفت: آموزش های آتش نشانی، هزینه نیست بلکه یک سرمایه گذاری است وآموزشهای اولیه پیشگیری از سوانح وحوادث می تواند به میزان قابل توجهی از بروز سوانح پیشگیری و مانع از ایجادخسارت بر جامعه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار