جایگزینی کانکس کلاس درس به جای چادر مدارس عشایری

مدیر کل آموزش و پرورش عشایری فارس از ساخت وجابجایی کانکس های مجهز به سیستم فناوری نوین تحصیلی با چادر های عشایری خبر داد.

کد مطلب: ۶۷۲۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبر نگار پانا فارس، علی عسکر نجفی از طرح جابجایی تعداد105 کانکس درس با چادر های عشایری در استان فارس خبرداد و گفت : تعداد مدارس چادری آموزش و پرورش عشایری فارس 286عدد میباشد که 105 عدد از مدارس در سال جاری به مدارس کانکسی تبدیل میشوند.

وی آمار مدارس عشایری را 274 مدرسه ابتدایی و23دبیرستان عنوان کرد و گفت: این مدارس 11هزار دانش آموز عشایر را در خود جای داده که از این تعداد 7هزار دانش آموز دبستانی و 4هزار دانش اموز در دوره متوسطه اول و دوم میباشند.

علی عسکر نجفی گفت:بهترین زمان تحصیلی برای دانش آموزان عشایر در زمان قشلاق است که از اواسط مهر تا اواخر فروردین به طول می انجامد .

مدیر کل آموزش و پرورش عشایری فارس با اظهار اینکه هدف آموزش و پرورش عشایری بالا بردن سطح آموزشی دانش اموزان عشایر است گفت:در سفر ریس جمهور به استان فارس بودجه 4میلیاردی به آموزش پرورش عشایری استان فارس اختصاص داده شد که 2میلیارد 800میلیون تومان از هزینه اختصاص داده شده به ساخت کانکس های تحصیلی دانش اموزان پرداخته شده است.

وی گفت :معلمان عشایری هم همراه با عشایران همیشه در حال کوچ هستند و ما برای تشویق معلمین به تدریس در مدارس عشایری خانه های متعارفی برای استحراحت در زمان فراغت برای معلمین اختصاص دادیم .

علی عسکر نجفی گفت: کانکس های ساخته شده مقاومت بالایی در برابر مشکلات طبیعی را دارا میباشند و کانکس های آموزشی قابلیت نصب پنل های خورشیدی و توزیع برق رادارند و امکاناتی همچون سیم ارت و صاعقه امکانات آموزشی سیستم گرمایشی سرمایشی برای 20 دانش آموز را دارا میباشند.

مدیر کل آموزش و پرورش عشایری فارس با اشاره به افراد باز مانده تحصیلی که قریب به مقدار 75هزار نفر میباشند گفت: بازماندگان تحصیلی استان فارس 9هزار نفر میباشند که دولت می کوشد که این تعداد را به حداقل برساند.

وی با اشاره به اضافه شدن کانکس های آموزشی به مدارس خبر اضافه شدن 1233 متر مربع به فضای آموزشی مدارس عشایری فارس خبر داد.

خبرنگار:علی طهماسبی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار