در پیام وزیر آموزش‌و‌پرورش به دومین همایش کارشناسان قرآن کشور تأکید شد

توسعه و تعمیق فرهنگ نماز با حضور روحانیون آموزش‌دیده در مدارس

وزیر آموزش و پرورش در پیامی به دومین دوره آموزشی کارشناسان قرآن سراسر کشور بر ضرورت توسعه و تعمیق فرهنگ نماز و افزایش نمازهای جماعت اول وقت در مدارس با حضور روحانیون آموزش‌دیده تأکید کرد.

کد مطلب: ۶۷۲۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، در آیین اختتامیه دومین دوره آموزشی کارشناسان قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش سراسر کشور که به میزبانی مازندرلن در رامسر برگزار شد، پیام سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش قرائت شد.

متن پیام بدین شرح است:

«وَ الَّذينَ يُمَسِّکُونَ بِالْکِتابِ وَ أَقامُوا الصَّلاةَ إِنَّا لا نُضيعُ أَجْرَالْمُصْلِحينَ

و کسانی که همواره به کتاب آسمانی خود تمسک می‌جویند و نماز را برپا می دارند، بی‌تردید ما پاداش صالحان و اصلاحگران را ضایع نخواهیم نمود.

با اهدای سلام و تهیات به خادمین و تلاش‌گران عرصه قرآن، عترت و نماز

از برگزاری دوره آموزشی کارشناسان کارشناسان قرآن، عترت و نماز در شهر سرسبز رامسر بسیار خرسندم. این دوره آموزشی می‌تواند خاستگاه تحقق اهداف آموزش و پرورش در جهت نیل به حیات طیبه باشد.

بدین‌منظور تلاش خواهیم کرد با همکاری و همدلی شما عزیزان و دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی کشور به توسعه فعالیت‌های این سه منشور ارزشمند و نورانی قرآن، عترت و نماز به ویژه موارد زیر شتاب بخشیده تا بتوانیم آینده‌ای روشن برای نسل نوجوان امروز را ترسیم کنیم:
۱- توسعه کمی و کیفی مراکز دارالقرآن با مرتفع نمودن مشکلات پیش‌رو و تقویت نقاط قوت آن‌ها
۲-توسعه و تقویت طرح‌های مرتبط با امام‌شناسی
۳-توسعه و تعمیق فرهنگ نماز و افزایش نمازهای جماعت اول وقت در مدارس با تأکید بر حضور روحانیون آموزش‌دیده

امید است تلاش خالصانه و بی‌دریغ شما خوبان مرضی حق‌تعالی قرار گرفته و بتوانیم با استعانت از الطاف بیکران الهی و تلاش همه‌جانبه و حمایت‌های دولت تدبیر وامید گامی در جهت اشاعه فرهنگ قرآن، عترت و نماز در بین کودکان و نوجوانان عزیزمان برداریم.
در پایان لازم می‌دانم از زحمات همکارانم در اداره کل قرآن، عترت و نماز معاونت پرورشی و فرهنگی، اداره کل آموزش وپرورش استان مازندران و همچنین اردوگاه میرزاکوچک‌خان و شهید چمران رامسر که مقدمات برگزاری دوره را فراهم نمودند، تشکر نمایم.
توفیقات روزافزون همگان را در ترویج فرهنگ غنی اسلامی از درگاه احدیت خواستارم.
سید محمد بطحایی»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار