معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران
گسترش «پژوهش و کارآفرینی» نیاز به تربیت نیروی انسانی کارآمد دارد
معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش مازندران گفت: «تربیت نیروی انسانی در دستگاه آموزش و پرورش باید به صورتی باشد که بتواند زمینههای خلاقیت، پژوهش و کارآفرینی را برای دانش آموزان فراهم کند.»
به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، اسفندیار نظری در گردهمایی مدیران هنرستان محور یک که در هنرستان راهیان نوری برگزار شد، گفت: «: تربیت نیروی انسانی باید به صورتی باشد که با خلق سازمان یادگیرنده، گسترش و تعمیق فرهنگ، اخلاق و روابط انسانی بتواند زمینه های خلاقیت، پژوهش و کارآفرینی را برای دانش آموزان فراهم کند.»
معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران با تأکید بر اینکه یادگیری منحصر به یک روش آموزشی نیست، بلکه یک اصل است تصریح کرد: «یادگیری اصولی و کارآمد میتواند ناظر بر رشد، بهبود کمی و کیفی شاخصهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و سیاسی در جامعه باشد.»
نظری «توسعه» را ترکیبی پیچیده و مفهومی برشمرد و گفت: «مطابق سیستمهای مدیریتی آراسته تا زیبایی نبینیم شاهد خلق زیبایی و یادگیری زیبا نخواهیم بود.»
وی نقش کلیدی شرایط عمومی و محیط آموزشی را در امر آموزش مهم دانست و اذعان داشت: «در سیستمهای آموزشی نوین دانشآموز با کمک مهارتهای فردی و ذاتی در شرایط فراگرد خود و در مواجهه با محیط های آموزشی اقدام به یادگیری و برونداد توانایی های موجود میکند.»
نظری سه عامل نظم، ترتیب و ایمنی را امری مهم در نیل به اهداف سازمانی برشمرد و ادامه داد: «نظام مدیریت آراستگی مطابق نظم و ترتیب سازمانی منجر به توسعه و تعالی سازمانی و گسترش توان مهارتی نیروهای انسانی میشود.»
معاون آموزش و پرورش مازندران نظام آراستگی را پروژه ای بر مبنای معیارهای ایرانی -- اسلامی دانست و اضافه کرد: «هدف این نظام توسعهی همه جانبه به ویژه در هنرستانها و در بستر آموزش مهارتی است.»
نظری با اشاره به تأثیر عوامل نرم و عوامل سخت بر محیط کار به عنوان عوامل تعیین کنندهی میزان بهرهوری در یک سازمان گفت: «اجرای برنامههای زیرمجموعهی نظام آراستگی نظیر فایواس و هفت سین منجر به اجرای مدیریت مطلوب در محیط کار میشود.»
وی فرآیند هفتسین نظام آراستگی را تأکید بر جنبهای سخت و نرم محیط های کاری، روحیه، نشاط، ایمنی و کیفیت قلمداد کرد و اظهار داشت: «هدف هفتسین آراستگی با سواكردن و دور كردن، سامان دادن و چيدن، سپيدی و پاکيزگی، سعی در حفظ مطلوب و تداوم آن، سامان يافتگی تعليم و انضباط، سخت کوشی و سماجت در انجام کار خوب تا مرز عادت، حذف محدویتهای محیطی و افزایش کارایی و سلامت کارکنان است.»
وی در پایان تأکید کرد: «از فرصتهای موجود برای تجزیه وتحلیل، شناسایی، ساماندهی و فعال سازی آموزشی همراه تولید، رعایت تنظیم دقیق برنامه هفتگی، استفاده از ظرفیت ها، دعوت از فرهیختگان حوزه فنی و حرفه ای و دیگر موارد گامی در پیشبرد اهداف تعالی مدیریت برداریم.»
ارسال دیدگاه