هشدار اداره کل مدیریت بحران مازندران نسبت به آبگرفتگی معابر

بر اساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران، طی امروز (چهارشنبه 12 مهر) شدت بارندگی در نیمه غربی استان تا بخش‌هایی از مناطق مرکزی پیش بینی می‌شود و در نیمه غربی استان آبگرفتگی معابر عمومی بصورت مقطعی دور از انتظار نیست.

کد مطلب: ۶۷۰۶۸۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، در اطلاعیه اداره کل مدیریت بحران استان آمده است:

از اواخر امروز تا پایان روز پنجشنبه، با گسترده‌تر شدن بارش‌ها، بر مقدار بارندگی در مناطق مرکزی، شرقی و همچنین دامنه‌ها و ارتفاعات استان نیز افزوده شده و در نتیجه ضمن آبگرفتگی معابر عمومیدر این مناطق، بالا آمدن تراز آب رودخانه ها نیز پیش بینی می شود. ضمناً طی این مدت با توجه به کاهش دما و سردشدن هوا در مناطق سردسیر و کوهستانی (ارتفاع 2500 متر به بالا) بارش بصورت برف خواهد بود. دریا نیز تا پایان وقت پنجشنبه مواج و طوفانی خواهد بود.
لذا به کلیه هم استانی های عزیز و مسافرين محترم توصیه می گردد:

1-درهنگام تردد درمحورهای مواصلاتی اصلی و فرعی استان بخصوص درهنگام شب و بارندگی، ضمن رعایت نکات ایمنی وكسب اطلاعات از مسیرطی طریق نمایند.
2-رانندگان محترم هنگام عبور از مناطق کوهستانی و برف گیر ، موارد احتیاطی لازم را رعایت فرمایند.
3-ازتردد در بستر و حریم رودخانه ها و مسیل ها در زمان بارندگی خودداری نموده و احتیاط لازم را بعمل آورند.
4-شهرداران و دهیاران محترم با توجه به ریزش شدید برگ درختان در سطح شهرها ،ضمن آمادگی نسبت به بازدید و پاکسازی مسیر جوی ها و کانالهای سطح شهر و روستا اقدام لازم معمول نمایند.
5-دامداران و ساکنین بومی حاشیه رودخانه ها و مسیل ها در هنگام بارندگی نکات احتیاطی و ایمنی را رعایت نموده و دامهای خود در مناطق امن نگهداری نمایند.
6-صاحبان محترم گلخانه ها، مرغداری ها و مراکز تولید و پرورش جوجه ، با توجه به برودت هوا ، تدابیر و اقدامات لازم جهت تنظیم درجه حرارت سالن های مزبور را اتخاذ نمایند.
7-به کلیه نیروهای امدادی و خدماتی توصیه می گردد ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی ، آمادگی لازم جهت هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی همچون گذشته به خصوص در راههای ارتباطی اصلی و فرعی را داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار