پیام نماینده ولی فقیه در سوگواری دانش‌آموزی «احلی من العسل»

عضو دفتر نمایندگی ولی فقیه در مازندران پیام حضرت آیت‌الله نورالله طبرسی را در آیین سوگواری دانش‌آموزی احلی من العسل قرائت کرد.

کد مطلب: ۶۶۹۲۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، مهدی مستشرق عضو دفتر نمایندگی ولی فقیه در مازندران، پیام حضرت آیت‌الله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان را در آیین سوگواری دانش‌آموزی احلی من العسل که صبح امروز در مصلی مرکز استان مناسبت بزرگداشت سالروز شهادت حضرت قاسم (ع) برگزار شد، قرائت کرد.

متن پیام بدین شرح است:

سلام و صلوات الهی بر نبی اکرم اسلام (ص) و سلاله پاکش و آن ستارگان درخشان و پرفروغ قیام نهضت عاشورای حسینی حضرت اباعبدلله الحسین (ع) و یاران باوفایش که تاریخ را به مهمانی روشنی و رشد و رویش و اسوه های جاودانه بردند.

تقارن هفته دفاع مقدس، ماه محرم که معجونی از ایستادگی، ظلم ستیزی و ایثار و شهادت و مردانگی است. بی تردید می تواند در سال تحصیلی برای دانش آمزان نمادهای ارزشمندی باشد که با اتکا به آن بتوانند برای ایران اسلانی افتخار بیافرینند. چراکه ماه عزای حسینی، ماه فداکاری و گذشت، ماه انتشار امر بخ معروف و نهی از منکر است، ماهی که باید از آن درسهای زندگی را آموخت. واقعه عاشورا صحنه تجلی تمام زیبایی های انسانی و نماد برجسته عروج ملکوتی و عرفانی انسان از ظلمت زمین است.

حادثه کربلا اگرچه بیش از صدها سال پیش از ما واقع شده، اما بی شک آیینه تمام نمای امروز و فردای ماست. الگوپذیری و سرمشق گرفتن از رفتار دیگران از ویژگی هایی است که به حکم آفرینش در وجود انسان به ودیعه نهاده شده است. کودکان و نوجوانان عاشورایی، تسلیم مطلق مقام ولایت امام زمان خود بودند و در راه دفاع از امام و آرمان های او تا پای فدای جان پیش رفتند.

تمامی نوجوانان حاضر در کربلا، هنگامی که قصد رفتن به میدان را داشتند، نزد امام حسین (ع) آمدند و از ایشان اجازه تمامی نوج انان حاضر در کربلا، هنگامی که قصد رفتن به میدان را داشتند، نزد امام حسین (ع) آمدند و از ایشان اجازه گرفتند شهادت در رکاب امام حسین (ع) برای نوجوانان دشت کربلا و واقعه عاشورا شیرین تر از عسل بود.

شهدای نوجوان ما در هشت سال دفاع مقدس نیز از حضرت قاسم (ع) الگو گرفتند، همانگونه که شهید فهنیده ها از ایشان الگو گرفتند، امروز نیز دانش آموزان باید از حضرت قاسم بن الحسن (ع) الگو بگیرند، سیره زندگی و ولایت پذیری حضرت قاسم بن الحسن (ع) برای جوانان و نوجوانان امروز ما الگویی بسیار کامل است که می تواند نسل جوان را در طی مسیر صحیح زندگی و مقابله با دشمنان یاری رساند.

اینجانب ضمن تشکر از همه کسانی که در برپایی سوگواره «احلی من العسا» در سراسر استان مازندران نقش آفرینی کردند از دانش آموزان عزیز این آینده سازان ایران اسلامی می خواهم تا به وظیفه خود که علم همراه با آرمان، هدف و بصیرت می باشد، عمل کنند.

امید است همه ما بتوانیم در ظل توجهات حضرت ولیعصر (عج) و هنمودهای مقام معظم هبری حضرت امام خامنه ای در اعتلای تعلیم و تربیت و نشر فرهنگ غتی عاشورا قدم برداریم. انشاءالله

نورالله طبرسی

نماینده ولی فقیه در استان مازندران

5 مهر 1396 ششم محرم 1439

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار