تغذیه دام با نان کپک زده موجب فساد گوشت و بیماری می شود

رئیس شبکه دامپزشکی آستارا گفت: نان کپک زده دارای سم آفلاتوکسین است و تغذیه دام با آن باعث فساد گوشت و بروز بیماری می شود و دامداران باید در تامین غذای احشام خود دقت لازم را اعمال کنند.

کد مطلب: ۶۶۸۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،بهرام پورضرب اظهار داشت : آفلاتوکسین یا سم تولید شده از کپک نان به دلیل اثرات بیوشیمیایی و بیولوژیکی منجر به مشکلات جنینی، کاهش قوای ایمنی بدن و ابتلا به سرطان می شود.
وی همچنین از کشف 40 کیلوگرم گوشت فاسد در آستارا خبر داد و افزود: این میزان گوشت قرمز فاسد و غیر بهداشتی از یک واحد قصابی کشف و فرد متخلف به محاکم قضایی معرفی شد.
وی افزود: هیات‌های مذهبی از ذبح دام در مقابل دسته های عزاداری، بدون رعایت معاینات و نظارت‌ بهداشتی خودداری کنند.
وی متذکر شد: مردم وضعیت هشدار بیماری تب کریمه کنگو را جدی بگیرند و دام مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و تحت نظارت بهداشتی تهیه کنند.
رئیس شبکه دامپزشکی آستارا از واردات 29 تن گوشت منجمد گوسفند از مرز زمینی گمرک آستارا به کشور خبر داد و بیان کرد: مبدا این محموله، کشورهای مغولستان و داغستان است و با رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه به مقصد تهران حمل می شود.
وی اظهار کرد: پیش بینی می شود تا پایان امسال حدود 2 هزار تن گوشت قرمز از روسیه و از طریق مرز زمینی آستارا وارد کشور شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار