نقاشی و کیک زیست محیطی 20 متری در جشنواره لاله های تالابی انزلی

در سومین جشنواره گل دهی لاله های تالابی بندرانزلی از طولانی ترین نقاشی محیط زیستی گیلان با موضوع تالاب و همچنین طولانی ترین کیک محیط زیستی کشور رو نمایی شد.

کد مطلب: ۶۶۶۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،مسئول اداره فرهنگی ، ورزشی شهرداری بندرانزلی اظهار کرد: با توجه به ایکه هدف از برگزاری جشنواره گل دهی لاله های تالابی توجه هرچه بیشتر به تالاب بین المللی بندرانزلی و زیستگاه های با ارزش این میراث ملی است ، نقاشی محیط زیستی با محوریت موضوع تالاب با هدف لزوم توجه بیشتر به آن بر روی بومی به طول 20 متر کشیده و در معرض دید عموم قرار داده شد.
حامد سمیعی افزود: ثبت این اثر توسط هنرمندان آموزشگاه دهکده خلاقیت با مدیریت مهدیه محسنی انجام شده است.
وی همچنین با اشاره به رونمایی از بزرگترین کیک محیط زیستی کشور در جشنواره لاله های تالابی یادآور شد: این کیک نیز به طول 27 متر در جشنواره گل دهی لاله های تالابی رونمایی و در بین حاضران نیز توزیع شد.
سمیعی با اشاره به اینکه جشنواره گل دهی لاله های تالابی رویدادی فرهنگی برای توجه دادن به اهمیت حفظ محیط زیست به ویژه تالاب انزلی است تاکید کرد: تیم اجرایی برگزاری این جشنواره تمام تلاش خود را برای برگزاری هرچه بهتر و منظم تر آن به کار بست و تمام تلاش ما بر این بود که این جشنواره مسیر صحیح خود به سمت ملی شدن را طی کند و در این راه نیازمند حمایت همه جانبه مدیران ارشد شهرستان بندرانزلی و استان گیلان هستیم .
وی با اشاره به آغاز این جشنواره با برگزاری دوچرخه سواری از میدان مالا تا شهرداری یادآور شد: برگزاری کارگاه های مستند سازی 2 دقیقه ای، آشنایی با تالاب بین المللی انزلی، پاکسازی موج شکن قدیم انزلی از زباله ، ساخت عروسک با مواد بازیافتی،کتاب خوانی با محوریت تالاب و محیط زیست و همچنین انجام تور انزلی گردی ، از جمله برنامه های انجام شده در این جشنواره بود.
سومین جشنواره گل دهی لاله های تالابی بندرانزلی از روز پنجشنبه آغاز و به مدت شش روز تا فردا ( سه شنبه) ادامه دارد.
تالاب بین المللی انزلی با مساحت 193 کیلومتر مربع در جنوب غربی سواحل دریای خزر، مجموعه بزرگی از آب های شیرین با نیزارهای گسترده محل مناسبی برای تخم ریزی ماهیان ، زمستان گذرانی ، آشیانه گذاری و جوجه اوری پرندگان و رویشگاه گیاهان ارزشمند و زیبایی چون لاله تالابی ، نیلوفر و مریم آبی است .
امید که با برگزاری اینگونه جشنواره ها دیگر شاهد تخریب و آلودگی تالاب ، چیدن لاله های زیبای تالابی و لطمه به این زیست بوم ارزشمند نباشیم و این جشنواره نمادی برای حفاظت بهتر از تالاب زیبای انزلی و لاله های تالابی و دیگر موجودات ارزشمندش باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار