مهرمحمدی:

دانشگاه فرهنگیان نیازمند سرمایه گذاری‌های گسترده است

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: فضای دانشگاه با توجه به گستردگی و فرسودگی کالبدی نیازمد توجه بیشتری است.

کد مطلب: ۶۶۵۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، محمود مهرمحمدی در مراسم کلنگ زنی پروژه سرای دانشجویی کوثر پردیس شهید هاشمی نژاد دانشگاه فرهنگیان مشهد، گفت: طبیعتاً برای انجام یک ماموریت مهم ملی، تشریک مساعی همه ابعاد حاکمیت ضروری است، چراکه دستگاهی به نام دانشگاه فرهنگیان، خود به تنهایی از عهده این مهم؛ یعنی تربیت معلمِ دارای شایستگی های مقتضیِ این عصر و زمان، برنخواهد آمد.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان مهمترین ماموریت را در بین دانشگاه های کشور و آموزش عالی بر عهده دارد و این، مورد تایید و تصریح مقام معظم رهبری (مدظله العالی )است.

وی ضمن تشکر از همدلی و همکاری که موجب آغاز حرکت برای احداث پروژه سرای دانشجویی کوثر پردیس شهید هاشمی نژاد شده است، بیان کرد: بدون شک حضور سازمان نوسازی در صحنه، بسیار نوید بخش است و میتواند نمادی از حرکت به سمت تشریک مساعی ملی، برای تحقق اهدف ملی از جمله انجام ماموریت تربیت معلم در کشور باشد.

مهر محمدی گفت: حضور در چنین مجامعی، تلاش بیشتر و مجدانه تر در دانشگاه فرهنگیان را نیز به ما یادآور می‌شود و عاملی است در جهت اینکه بتوانیم دانشگاه فرهنگیان را به دانشگاهی برخوردار از استاندارهای ملی و ترجیحاً استانداردهای جهانی، نزدیک کنیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به وسعت و تعدد پردیس های دانشگاه فرهنگیان در سطح کشور و با بیان اینکه فضای کالبدی دانشگاه فرهنگیان با توجه به گستردگیِ فرسودگی ها نیازمند پشتیبانی همه جانبه است افزود: برآورد ما از اعتبار مورد نیاز برای سر و سامان بخشیدن به این شرایط، حدود 15 هزار میلیارد تومان است که احداث تک پروژه هایی مانند سرای دانشجویی نمی تواند پاسخگو باشد. دانشگاهی که به دلیل ماموریت ملی خود باید از نظر امکانات در سطح بهترین دانشگاه های کشور باشد نیازمند سرمایه گذاری های بسیار گسترده تر است.

مهرمحمدی تصریح کرد: آیا نمی توان برای نیل سریعتر به شرایط مطلوب برای دانشگاه تربیت معلم کشور به طرحی نو، انقلابی و اقتصادی بیندیشیم که در سایه ی اجرای آن بتوان از نظر فیزیکی و کالبدی جزء بهترین دانشگاه های کشور شویم.

وی افزود: به باور من در تربیت معلم مطلوب برای کشور مهم این نیست که در تمامی کشور پردیس دانشگاه فرهنگیان داشته باشیم، بلکه باید به تربیت معلم با کیفیت خصوصاً برای رفع نابرابری های دسترسی به آموزش و پرورش کیفی در مناطق محروم که از الزامات سند تحول بنیادین است متعهد باشیم و این حق مسلم شهروندی را ادا کنیم.

مهرمحمدی یادآور شد: اینکه مدل اجرایی بهینه برای توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان حفظ این تعداد پردیس و مرکز در سراسر کشور باشد یا خیر می تواند در جمع نخبگان به بحث گذاشته شود و نهایتاً طبق نظر مراجع سیاستگذار بویژه شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار