بازخوانی اولین رمان دفاع مقدس در " کتاب شب " رادیوتهران

برنامه کتاب شب رادیوتهران در آستانه سالگرد آغاز جنگ تحمیلی ، طی هفت شب با روایت رمان " نخل های بی سر " اثر قاسمعلی فراست به استقبال هفته دفاع مقدس می رود .

کد مطلب: ۶۶۵۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا؛ رمان " نخل های بی سر " را محمدباقر رضایی تنظیم رادیویی کرده است و بهروز رضوی آن را از امشب 25 تا جمعه 31 شهریور برای مخاطبان روایت می کند.

نخل های بی سر ، اولین رمان جنگ محسوب می شود که نویسنده اش آن را در سن 23 سالگی نوشته و سال 1367 در انتشارات امیرکبیر به چاپ رسانده است .

رضایی درباره دلیل انتخاب این اثر گفت: نخل های بی سر هنوز هم در میان معدود رمان هایی که درباره جنگ تحمیلی نوشته شده ، یکی از صادق ترین آنهاست ؛ دلیلش هم این است که نویسنده اش واقعا به آن چه که گفته و نوشته ، معتقد بوده و از رهگذر همین اعتقاد ، رمانی مستند از وقایع جنگ و مسائل حاشیه ای آن به وجود آورده که می تواند در بخشی از ادبیات دفاع مقدس ، جایگاهی به خود اختصاص دهد . مثلا در همین ژانر رمان مستند ،که البته انتقاداتی را در این زمینه می توان مطرح کرد اما به هر حال جنبه های تاریخی و محتوایی اثر اجازه قرار گرفتن در این جایگاه را به آن می دهد .

برنامه کتاب شب ، تولید گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیوتهران است که هرشب ساعت 23:30 پخش می شود و تهیه کننده اش رضا قربانی است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار