وزیر اسبق آموزش و پرورش:

موازی کاری در مسائل فرهنگی به ویژه آموزش و پرورش حذف شود

وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: باید موازی کاری در مسائل فرهنگی به ویژه آموزش و پرورش حذف شود.

کد مطلب: ۶۶۴۹۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا؛ سیدکاظم اکرمی در برنامه پرسشگر در مورد چالش های آموزش و پرورش گفت: بررسی سیر این نهاد آموزشی پس از انقلاب نشان دهنده اقدامات قابل قبولی است هر چند که آموزش و پرورش در اولویت نبوده اما به دلیل وجود متفکرانی به چنین دستاوردی رسیدیم.

تاکید بر اولویت دادن به آموزش و پرورش

وی با اشاره به اینکه عوامل درونی و بیرونی در رشد آموزش و پرورش اثرگذار است افزود: با توجه به اظهارات رئیس وقت یونسکو در دهه 60 دنیای غرب به دنبال زمین زدن ایران است و اگر اولویت به آموزش و پرورش داده می شد اهداف آنها تحقق نمی یافت.

وزیر اسبق آموزش و پرورش بیان کرد: در کشور 33 نهاد فرهنگی فعالیت دارند که از طریق بودجه ارتزاق می کنند در حالی که در آموزش و پرورش به دنبال کاهش این بودجه هستند و موازی کاری باید کاهش یافته تا به مسائل فرهنگی از جمله آموزش و پرورش بیشتر توجه شود.

نباید خانواده ها از آموزش و پرورش ناامید شوند

اکرمی با بیان اینکه نباید خانواده ها از آموزش و پرورش ناامید شوند تصریح کرد: باید برای حل مشکلات با یکدیگر مشارکت داشته باشیم و نظارت بر اجرای سند تحول بنیادین نیز از اقدامات مورد توجه در روند فعالیتهای آموزش و پرورش باید قرار گیرد.

وی یادآور شد: آموزش مسائل زندگی در مدارس شکل می گیرد و می تواند تغییر رفتار در فرد را به دنبال داشته باشد بنابراین والدین باید با مدارس همراه باشند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار