معلمان تعلیم دهنده کمال و معرفت هستند

عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: معلمان به عنوان فرهیختگان جامعه ، تعلیم دهنده کمال و معرفت می باشند.

کد مطلب: ۶۶۴۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، آیت الله محمدتقی پورمحمدی در آیین تجلیل از بازنشستگان آموزش و پرورش در تالار شهید بهشتی این شهرستان افزود:معلمان از لحاظ اداری بازنشسته می شوند اما تکلیف انسانی و رسالت آن ها به گونه ای است که تا آخر عمر حیات خویش به عنوان معلم شناخته می شوند.

وی با اشاره به بحث خداشناسی افزود : معلمان در کنار تدریس دروس علمی ، علم توحید و خداشناسی را به فرزندان این مرزو بوم یاد می دهند.

وی ادامه داد: قدردانی از جایگاه والای معلمان و فرهنگیان همانند مسئولیتی است که همه خانواده ها و جامعه در قبال پروردگار، فرزندان و والدین خود دارند.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم، بازنشستگان دستگاه تعلیم و تربیت را سرمایه های گرانقدر جامعه عنوان کرد و گفت: بایستی برای توسعه یافتگی کشور ، ارزش و شایستگی فرهیختگان آموزش و پرورش به نسل جوان منتقل شود.

علی جلیلی افزود : بهره گیری از تجربیات معلمان و توجه به این قشر تلاش گر منجر خواهد شد تا کشور به سوی جامعه پویا و توسعه یافته حرکت کند.

معاون استاندار و فرماندار مراغه نیز در این مراسم گفت: پیشرفت جامعه و موفقیت دانش آموزان کشور در سایه توجه بیشتر به معلمان و قشر فرهیخته امکان پذیر می باشد.

ظفر محمدی افزود: همه آحاد مردم و مسئولان از رئیس جمهوری و مقامات برجسته کشوری و لشگری تا کارمندان ادارات مهم و همه موفقیت و رشد خود را مدیون تلاش های معلمان و اساتید خود هستند و از این رو باید معلمان به جایگاه واقعی خود در جامعه دست یابند.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این آیین گفت: بایستی از تجربیات ارزنده بازنشستگان و فرهیختگان علمی در پاسخگویی انتظارات نسل جدید استفاده کرد.

جلیل اسلامی افزود: عشق به کار معلمی در کنار کسب تجربه های علمی از ویژگی های بارز فرهیختگان آموزش و پرورش می باشد.

وی ادامه داد: تمامی آحاد جامعه تلاش ها و مجاهدت های معلمان و اساتید بازنشسته ای که سال های در عرصه تعلیم و تربیت تلاش کرده اند، فراموش نخواهند کرد.

در این آیین با اهدای هدایایی از تلاش 400 نفر از معلمان و بازنشستگان فرهنگی سال های 93 تا 96 این شهرستان تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار