بهره برداری از بیش از صد طرح عمرانی فنی صدا و سیما

طرح های صدا و سیمای مرکز قم با حضور معاون امور استان ها و معاون فنی سازمان صدا و سیما به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۶۶۳۶۹۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا از قم از 106 طرح با هزینه هشت میلیارد تومان در حوزه عمرانی- فنی و برنامه سازی بهره برداری شد که شامل افتتاح ساختمان جدید تولید صدا و سیمای، طراحی، نصب و راه اندازی استودیوی جدید تلویزیونی شهید آیت الله سعیدی، نصب و راه اندازی سامانه گیرنده دیجیتال مستقل از ماهواره، راه اندازی 18 ایستگاه تلویزیونی بخش های کهک و خلجستان، راه اندازی، بازطراحی و نوسازی تجهیزات فنی در استودیو های حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران، مسجد اعظم و ورزشگاه یادگار امام، نصب و راه اندازی سیستم جدید آنتن UHF و FM ایستگاه کمرکوه، شش فرستنده پنج کیووات و رونمایی از 20 آلبوم برنامه های تلویزیونی، موسیقی، مستند، تله فیلم و نرم افزار است.

امروز همچنین کلنگ ساخت یادمان دو شهید گمنام مدفون در محوطه صدا و سیما مرکز قم به زمین زده شد.

در مراسم افتتاح این طرح ها حجت الاسلام سعیدی امام جمعه قم در سخنانی با اشاره به فعالیت مداوم دشمنان در رسانه ها که با شیطنت انجام می شود گفت : بسیاری از موانع موجود در زمینه تولیدات رسانه ای کشور را باید با استفاده از احکام ثانویه اسلام برطرف کرد تا بتوان جوانان، مملکت، سیاست و هنر کشور را حفظ کرد .

وی تاکید کرد: اگر اینکار انجام نشود دیگران از بیرون کشور مسائل را تحمیل می کنند .

سعیدی با تصریح بر اینکه من تبعات این گفته خود را میپذیرم افزود: سد ها باید در چارچوب ضوابط شرعی شکسته شود .

امام جمعه قم به فعالیت های صدا وسیما ی مرکز قم اشاره کرد و با قدردانی از اقدامات انجام شده گفت: از صدا و سیمای مرکز قم انتظارات ویژه داریم که البته شرط آن تامین امکانات و زیرساخت های لازم است .

دارابی، معاون امور استان های سازمان صدا و سیما هم در سخنانی وظایف مراکز استان ها را در سه حوزه تولید مستند، نمایشی و پویا نمایی مورد توجه قرار داد و از این سه مقوله به عنوان سه نهضت بزرگ در سازمان صدا وسیما نام برد .

وی حرکت صدا وسیمای مرکز قم را مثبت و رو به جلو توصیف کرد و گفت: انتظار می رود قم در تولید موسیقی دینی و آئینی با الگو سازی و استاندارد سازی گام بردارد .

دارابی همچنین در گفتگو با خبرنگار پانا، گفت: در این سفر امکان سنجی تبدیل شبکه استانی قم به HD با حضور مسئولان استان بررسی و مقرر شد با بررسی همه جوانب، شبکه استانی قم به HD تبدیل شود .

علیدادی معاون توسعه و فناوری رسانه هم به اهمیت قم به عنوان معین تهران در زمینه رسانه ای اشاره کرد و گفت: در این زمینه طراحی منسجم برای استفاده از ظرفیت مراکز به ویژه قم تدوین و زیرساخت های آن در حال انجام است که در صورت اتمام باعث اطمینان خاطر رسانه ملی خواهد بود .

وی در تشریح این طرح گفت: این پروژه آغاز شده و با اتمام آن قم میتواند میزبان برخی شبکه های رادیویی و تلویزیونی باشد .

وی کیفیت تولید و پخش برنامه ها را از پر اهمیت ترین مقوله ها برای معاونت توسعه و فناوری عنوان کرد و افزود: هدف این معاونت عدالت رسانه ای در کل کشور است .

استاندار قم هم در این مراسم با قدردانی از صدا و سیمای مرکز قم به نقش صدا و سیما در ارتقای آگاهی مردم اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی یکی از این مقولات است که لازم است صدا و سیما با تبیین آن، تاثیر عملی آن را در جامعه دنبال کند .

حجت الاسلام لطفی نیاسر مدیر کل صدا وسیمای مرکز قم هم در این مراسم از راه اندازی IP TV در استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با راه اندازی آن مردم می توانند از طریق اینترنت به تمام برنامه های صدا وسیما دسترسی پیدا کنند .

در پایان مراسم از جمعی از مدیران و کارکنان برگزیده صدا و سیمای مرکز قم تجلیل به عمل آمد.

/ حسین باریکلو /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار