معاون امور بین الملل ومدارس خارج از کشور:

دانش آموزان ایرانی مدرسه شارجه جایابی شدند/هیچ مشکلی وجود ندارد

معاون امور بین الملل ومدارس خارج از کشور گفت: هیچ یک از دانش آموزان ایرانی مدرسه تعطیل شده شارجه از تحصیل باز نمی ماند.

کد مطلب: ۶۶۳۳۱۷
لینک کوتاه کپی شد

سید علی حسینی در گفت وگو با خبرنگار پانا در مورد جزییات ساماندهی دانش آموزان در مدرسه تعطیل شده شارجه اظهارداشت: از 1500 دانش آموز این مدرسه، 500 دانش آموز آن اتباع افغانی بودند و به دلیل دولتی بودن و کم بودن هزینه ها امکان ثبت نام دانش آموزان غیرایرانی در این مدرسه وجود داشته است.

تخفیف داده ایم، هیچ مشکلی نیست

وی افزود: در شرایط موجود و تعطیلی مدرسه تمامی دانش آموزان ایرانی در مدارس دبی ساماندهی شدند و هیچ دانش آموز ایرانی از تحصیل بازنمانده است و حتی از نظر شهریه نیز تخفیف ممکن درنظر گرفته شده تا این دانش آموزان امکان تحصیل داشته باشند.

معاون امور بین الملل ومدارس خارج از کشور گفت: در مدارس دبی اولویت ثبت نام با دانش آموزان ایرانی است و دانش آموزان افغانی به دلیل تعداد زیادشان با مشکل مواجه هستند.

حسینی با تاکید بر اینکه هیچ محدودیتی برای ثبت نام دانش آموزان وجود ندارد، گفت: برای سهولت در ثبت نام و تحصیل دانش آموزان، یک شیفت به مدارس دبی اضافه کردیم تا با محدویت مواجه نباشیم بنابراین اظهاراتی مبنی بر ترک تحصیل دانش آموزان صحت ندارد.

وی در خصوص تامین هزینه ها اظهار کرد: هزینه مدارس دبی و امارات زیاد است اما طبق رایزنی ها هزینه‌ها کاهش یافته و در مدارس مختلف متفاوت است و مبلغی بین مدارس دولتی غیردولتی است.

معاون امور بین الملل ومدارس خارج از کشور با اشاره به اینکه مشکلات سیاسی باعث پیدایش این گرفتاری و تعطیلی مدرسه شده است، تصریح کرد: در حال رایزنی برای رفع مشکل هستیم تا برای فعالیت این مدرسه که از سوی امارات مجوز آن لغو شده، راه حلی پیدا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار