مدیرکل آموزش و پرورش مازندران
قلمهای دانشآموزان خبرنگار در روند رشد جامعه نقشآفرین است
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در آیین اختتامیه طرح هر مدرسه یک روابط عمومی یک خبرنگار گفت: «قلمهای دانشآموزان خبرنگار با تقویت رابطه مدرسه و ادارههای آموزش و پرورش بر رشد جامعه تأثیرگذار است.»
به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، سیدعلی قاسمی صبح امروز در آیین اختتامیه طرح «هر مدرسه، یک روابط عمومی، یک خبرنگار» که با همکاری سازمان دانشآموزی و اداره روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران در تابستان جاری اجرا شد، گفت: «دانشآموزان با شناخت و مطالعه زندگی شخصیتهای تاریخی معاصر هم نگاه خود به جامعه و مسائل آن را تقویت میکنند و هم ضمن آشنایی با شخصیت علمی، اجتماعی و سیاسی این افراد، زندگی خود را بر بنیانی درست بنا میکنند.»
قاسمی طرح «هر مدرسه، یک روابط عمومی، یک خبرنگار» را با روند تعلیم سیاسی و اجتماعی دانشآموزان مرتبط دانست و گفت: «یکی از وجوه این طرح وجه اداری و مدیریتی آن است به این معنا که مدرسه را از یک واحد جزء در آموزش و پرورش به واحدی با هویت و نقشآفرین تبدیل میکند و به این باور که همانگونه که مدرسه میتواند از محیط تاثیر بگیرد، میتواند بر محیط هم تاثیر بگذارد، جامه عمل میپوشاند.»
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اجرای طرح «هر مدرسه، یک روابط عمومی، یک خبرنگار» را عامل برقراری ارتباطی محکم میان مدرسه و ادارههای آموزش و پرورش برشمرد و افزود: «با فعالیت خبرنگاران مدارس، اخبار مدرسه به مدیر شهرستان و استان انتقال داده میشود و به این صورت ارتباطی دو سویه و قابل اعتماد برقرار میشود که بر رشد جامعه تأثیرگذار است.»
قاسمی ضمن اینکه طرح «هر مدرسه، یک روابط عمومی، یک خبرنگار» را عملی تربیتی قلمداد کرد، گفت: «در این طرح در واقع گفتههای دانشآموزان در قالب خبر از سوی مدیران آموزش و پرورش به شکلی مستند پذیرفته میشود بر اساس آن تصمیمگیری میشود و به این شکل دانشآموزان جایگاه و شخصیت اجتماعی خود را بازمییابند و قدرت تشخیص درست و انتقال صحیح مطالب و اتفاقات را به دست میآورند.»
وی اخبار منتشر شده را دارای دو نقش حیاتبخشی و مرگآفرینی در جامعه دانست و گفت: «برخی اخبار مانند سم به رگهای جامعه تزریق میشود و امید و اعتماد را در جامعه از بین میبرد و برخی اخبار نیز نقش حیات بخشی به جامعه را دارند و دانشآموزان باید بتوانند این دو را به درستی از هم تمیز دهند تا رسالت خود را در این زمینه به درستی به انجام برسانند.»
قاسمی ایجاد تعهد در دانشآموزان خبرنگار را از اهم موارد عنوان کرد و یادآور شد: «دانشآموزان خبرنگار باید بیاموزند که میل و خواستهی شخصی خود را وارد اخبار خود و یا اخبار را آلوده به دروغ یا راست جهتدار نکنند.»
در طرح «هر مدرسه، یک روابط عمومی، یک خبرنگار» که دورههای آن به صورت مجزا برای دانشآموزان دختر و پسر در سازمان دانشآموزی شهرستان ساری برگزار شد، یکصد و شش دانشآموز شرکت کردند و موفق به کسب گواهی حضور در دوره شدند.
ارسال دیدگاه