نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی:

طرح انتقال آب بن - بروجن توقف ناپذیر است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، طرح ملی انتقال آب بن - بروجن را توقف ناپذیر و اجرای آن را حتمی دانست.

کد مطلب: ۶۶۲۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از چهارمحال و بختیاری، اردشیر نوریان روز جمعه در نشست با خبرنگاران در پاسخ به اظهارات نماینده مردم برخوار و میمه در مجلس که خواستار توقف اجرای این طرح در استان چهارمحال و بختیاری شده بود، افزود: این طرح به عنوان یکی از مصوبات سفر رئیس جمهوری تامین کننده آب شرب 500 هزار نفر از مردم چهارمحال و بختیاری است و هیچ بهانه ای برای تعطیلی آن وجود ندارد .

وی با بیان این که این نماینده مجلس از مسئولان اصفهان خواسته تا مقابل اجرای این طرح بایستند، گفت: این گونه اظهار نظرها به نفع مردم استانهای اصفهان و چهارمحال و بختیاری نیست .

نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این گونه اظهار نظرها هیچ مشکلی را از کشور رفع نمی کند و تنها موجب تنش در جامعه است .

وی تمکین به قانون را تنها راه حل این مشکل دانست و گفت: آیین نامه ها و دستورالعمل های موجود نیز باید براساس عدالت اجرایی شود .

نوریان یادآور شد: مسئولان استان چهارمحال و بختیاری هرچند هم که اختلاف نظر داشته باشند، اما در موضوع آب متحد هستند و کسی هم حق ندارد برای مسئولان این استان تعیین تکلیف کند .

به گفته وی، درخواست مردم این استان از مدیران ارشد این است که تا زمان مسئولیت، از مواضع خود کوتاه نیایند و از حق استان در مساله آب دفاع کنند و از سویی نمایندگان مجلس نیز به صورت کامل پیگیر حق و حقوق مردم در موضوع آب هستند .

نوریان خطاب به مسئولان وزارت نیرو گفت: طرح انتقال آب بن - بروجن به صورت قانونی مصوب شده و اجرای آن برای تامین آب شرب باید با قدرت دنبال شود .

وی تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری خودش سرچشمه رودخانه های کارون و زاینده رود است، اما بخشی از مردم این استان از آب شرب محروم هستند و با مشکل جدی کمبود آب و خشکسالی روبه رو هستند .
نوریان یادآور شد: کوتاهی در اجرای طرح انتقال آب بن - بروجن مساله ای نابخشودنی است و مردم این استان به هیچ وجه تمایل ندارند در این زمینه کوتاهی صورت بگیرد .

وی با بیان اینکه خشکسالی های اخیر خسارات جبران ناپذیری بر استان وارد کرده است، گفت: هنوز در برخی از روستاها آب شرب با تانکر تامین می شود و برخی از مردم شهرهای در مسیر با آب جیره بندی زندگی می کنند .
نوریان یادآور شد: طرح انتقال آب بن - بروجن برای تامین آب شرب یک دوم جمعیت 945 هزار نفری مردم این استان در نظر گرفته شده است .

به گفته وی، صاحب نظران در مساله آب به صورت کارشناسی اظهار نظر و در حوزه اختیارشان بحث کنند و از تنش بین استانهای همجوار هم خودداری کنند .

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: موج سواری به واسطه اظهار نظر یا مصاحبه در خصوص مساله آب، خلاف منافع ملی است و مراجع قانونی در این زمنیه تصمیم گیر هستند .
گفتنی است، عملیات اجرایی طرح انتقال آب بن - بروجن از سال 91 آغاز شده که با بهره برداری از این طرح مشکل آب 11 شهر و 13 روستای چهارمحال و بختیاری با جمعیتی افزون بر 460 هزار نفر رفع می شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار