برگزاری افتتاحییه چهل و پنجمبن دوره مسابقات فوتبال دانش آموزی آسیا

آئین افتتاحییه چهل و پنجمین دوره مسابقات فوتبال مدارس آسیا با روشن کردن مشعل این دوره و رژه ورزشکاران تیم کشور های چین، هند، مالزی، سنگاپور، اندونزی، سریلانکا، کره جنوبی، ایران و یک تیم از استان فارس به عنوان تیم ب ایران در شهر شیراز برگزار شد.

کد مطلب: ۶۶۲۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، چهل و پنجمبن دوره مسابقات فوتبال دانش آموزی آسیا به میزبانی ایران در شهر شیراز با حضور مسئولین استانی و کشوری با رژه ورزشکاران تیم های شرکت کننده و اهتزاز پرچم جهموری اسلامی ایران با راپید متحدالشکل دانش آموزان شیرازی در ورزشگاه بعثت این شهر برگزار شد.

در نخستین روز از مسابقات فوتبال مدارس آسیا از گروه نخست تیم‌های هندوستان و تایلند و منتخب دانش آموزان فارس و اندونزی به مصاف هم رفتند که این بازی ها با برتری تیم های تایلند و اندونزی به پایان رسید.

این مسابقات در قالب 2 گروه پنج و چهار تیمی برگزار می شود و تا 25 شهریور ماه سال جاری ادامه دارد.

استاندار فارس در آئین افتتاحیه این مسابقات اظهار داشت: مسابات فوتبال مدارس آسیا صرفا یک رویداد ورزشی نیست و بلکه عامل پیوند تمدن ها آسیایی، تعمیق صلح و پیوند های آسیایی است که عاملی موثر برای معرفی فارس و شیراز که در سال های اخیر به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام شناخته شده، نیز است.

سید محمد علی افشانی افزود: برگزاری و میزبانی چنین مسابقاتی در بعد اول آشنایی فرهنگ های مختلف با یکدیگر را در قشر دانش آموزان و در بعد دوم گسترش گردشگری را برای کشور و استان فارس بدنبال دارد.

در ادامه مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس ابراز داشت: استان فارس بعد از موفقیت های بسیار در عرصه جهانی و شناخته شدن به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام، امروز میزبان چهل و پنجمین دوره مسابقات فوتبال مدارس آسیا شده است که بدون شک این گونه درخشش و حضور ها در عرصه جهانی برای دانش آموزان کشور های شرکت کننده در این حرکت های جهانی خصوصا کشور های جهان اسلام، ایران و استان فارس دستاورد های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی موثری دارد.

چهل و پنجمین دوره مسابقات فوتبال مدارس آسیا با حضور 7 تیم از کشور های چین، هند، مالزی، سنگاپور، اندونزی، سریلانکا، کره جنوبی، ایران و یک تیم از استان فارس به عنوان تیم ب ایران به میزبانی ایران و شهر شیراز از 15 تا 25 شهریور ماه برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار