ضرورت بکارگیری فناوری های نوین درآموزش‌های پایه

وزيرآموزش و پرورش در پيامي به مناسبت روز جهانی سوادآموزی، تاثير فزاينده فناوري‌هاي نوين و به كارگيري صحيح آن در آموزش پايه را يك ضرورت عنوان كرد.

کد مطلب: ۶۶۲۷۲۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، متن پيام سيد محمد بطحايي به مناسبت17 شهریور 1396، 8 سپتامبر 2017 روز جهانی سوادآموزی به شرح زير است:

با درود به روان پاك امام راحل (ره) و شهيدان بزرگ ايران اسلامي

و عرض سلام حضور همكاران گرامي

سوادآموزی ریشه در باورهای مذهبی و ملی ما دارد و سرآغازی است بر تعالی و تکامل انساني و تابش انوار رحمانی خداوند است به كساني که از نعمت بزرگ آموزش محروم بوده اند.

تعیین اين روز بزرگ در تقویم جامعه‌ جهانی و گراميداشت آن، نمونه‌اي از اراده‌ جهانی در مبارزه و مقابله‌ هوشمندانه با مهم‌ترین مصداق جهل و نادانی، یعنی بی سوادی است و نام‌گذاری روز جهانی سوادآموزی در سال جدید به نام «سوادآموزی در دنیای دیجیتال» تأکید بر ضرورت استفاده‌ صحیح از فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش پایه و نشانگر تأثیر فزاینده‌ فناوری‌های نوین در سبک یادگیری و تنوع‌بخشی به محیط‌های یادگیری است.

خداوند را سپاس مي‌گزارم كه امروز در حالی این روز را گرامی می‌داریم که دستاوردهای سوادآموزی در کشورمان متأثر از دستورات مقام معظّم رهبری (مدظله‌العالی)، سند راهبری سوادآموزی، مصوبات دولت و شورای‌عالی پشتیبانی سوادآموزی در زمینه‌های کاهش قدر مطلق بی‌سوادی با افزایش انعطاف‌پذیری و تسهیل دسترسی بی‌سوادان به خدمات آموزشی، راه اندازی مراکز یادگیری محلی، تنوع‌بخشی به محتوای آموزشی و اصلاح رویه‌ها و روندهای آموزشی، بسيار قابل‌توجه و ارزشمند است.

این فرصت را غنيمت مي شمارم و ضمن تأکید بر ضرورت همکاری همه‌ بخش‌های آموزش و پرورش، تقویت مشارکت‌ همگاني و توسعه‌ مداخلات مؤثر دانشگاه‌ها و مراکز علمی به ويژه بخش‌هاي غیردولتی در امر سوادآموزي، از زحمات همكاران عزيز و کارکنان و آموزشياران خدوم سازمان نهضت سوادآموزی تشکر و قدرداني می‌نمايم و سلامت و توفيق روزافزون از درگاه حق تعالي براي همه‌ تلاشگران عرصه آموزش و پرورش خواستارم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار