گیلان از استان های پیشرو کشور در زمینه احداث شبکه فاضلاب روستایی است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با اشاره به اینکه پنج طرح تصفیه فاضلاب تا پایان شهریورماه امسال به بهره برداری می رسد، گفت: گیلان جزو استان های پیشرو در زمینه احداث شبکه نوین فاضلاب روستایی است.

کد مطلب: ۶۶۲۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،محبعلی رنج ور با بیان اینکه شبکه بهداشتی فاضلاب از منابع آب و محیط زیست صیانت می کند ، افزود: در همین راستا پنج پروژه برای پوشش شبکه بهداشتی فاضلاب شش روستا بزودی در استان به بهره برداری می رسد.
وی پروژه های اجرا شده تصفیه خانه فاضلاب را در امام زاده ابراهیم شفت ، روستای مبارک آباد شهرستان رشت ، پاشاکی لاهیجان ، ویرمونی آستارا و مسکن مهر آستانه اشرفیه عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه هر یک از این پروژه ها دارای مزیت های خاصی هستند، افزود: برای اجرای این پروژه ها 105 میلیارد ریال هزینه شده و با اجرای این پروژه ها دو هزار و 172 خانوار تحت پوشش قرار می گیرند.
وی تصریح کرد: از محل بانک توسعه اسلامی نیز اعتباری بالغ 500 میلیارد ریال برای اجرای طرح تصفیه فاضلاب این پنج طرح فاضلاب گیلان در نظر گرفته شده است.
به گفته رنج ور؛برای جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب این روستاها ، شش هزار و 250 متر خط انتقال و 39 هزار و 700 متر شبکه فاضلاب اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان، هزینه تصفیه فاضلاب هر خانوار روستایی گیلان را یکصد میلیون ریال عنوان کرد.
وی با بیان اینکه پراکندگی خانوارها در گیلان نسبت به میانگین کشوری بیشتر است، افزود: در کشور به ازای هر خانوار 30 متر لوله گذاری می شود اما در گیلان به ازای هر خانوار 75 کیلومتر لوله گذاری می کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار