مربی کاراته کانون امام خمینی(ره) اراک به پانا خبر داد:

قهرمانی کانون امام (ره) اراک در مسابقات کاراته شیراز/عدم حمایت مسئولین

مربی تیم کاراته سبک شیتوریو کانون امام خمینی(ره) اراک گفت: هنرجویان تیم کاراته کانون امام(ره) دارای استعداد و پشتکار بالایی هستند اما برای شرکت در مسابقات مختلف استانی و برون استانی هیچ حمایتی از آنها نمی شوند.

کد مطلب: ۶۶۲۳۵۱
لینک کوتاه کپی شد

سمیه فضل الهی در گفت و گو با خبرنگار پانا استان مرکزی، افزود: این هنرجویان دانش آموز با علاقه و جدیت تمرین های خود را انجام می دهند و دارای پیشرفت خوبی در این رشته هستند اما کوچکترین حمایتی از مسئولان ورزشی دریافت نمی کنند.

وی ادامه داد: علی رغم همه مشکلات و کمبودها خصوصا در زمینه مالی، کاراته کاهای سبک شیتوریو عضو کانون امام خمینی(ره) اراک در 2 مسابقه کشوری شرکت کردند و عناوین درخشانی بدست آوردند.

مربی تیم کاراته سبک شیتوریو کانون امام خمینی(ره) اراک بیان کرد: زرگترین نگرانی که اکثر مربیان این کانون دارند عدم حمایت از ورزشکاران حاضر چه در حوزه تربیت بدنی و چه در حوزه آموزش و پرورش زیرا کانون امام خمینی(ره) زیر نظر آموزش و پرورش است و این نهاد برای موفقیت این ورزشکاران دانش آموز باید از آنها حمایت نماید.

فضل الهی اظهار داشت: ورزشکاران کانون امام خمینی(ره) در مرداد و شهریورماه جاری به مسابقات کشوری تهران و شیراز اعزام شدند که توانستند برای استان افتخار کسب کنند.

وی ابراز داشت: در مسابقات شیراز و تهران هیچ حمایتی از ورزشکاران نشد و تمام هزینه های اسکان و تغذیه را خانواده ها تقبل کردند و اگر این شرایط ادامه پیدا کند ممکن است والدین به دلیل وجود مشکل مالی اجازه شرکت این ورزشکاران را در مسابقات مختلف ندهند و آنها نتوانند استعدادهای خود را به ظهور برسانند.

مربی تیم کاراته سبک شیتوریو کانون امام خمینی(ره) اراک با اشاره به کسب 2 مدال طلا، 3 نقره و 3 برنز و کسب عنوان اولی در مسابقات کشوری شیراز اضافه کرد: در تمام رده های سنی نونهالان، خردسالان، نوجوانان و بزرگسالان ورزشکار در این مسابقات حضور یافتیم و تنها استانی بودیم که تمام ورزشکارانش مدال گرفتند.

فضل الهی گفت: سطح این مسابقات بالا بود و به جز چند مورد ناداوری مشکل دیگری در بازی ها دیده نشد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات بین المللی و انتخابی تیم ملی که از 22 تا 25 شهریور ماه جاری در اردبیل افزود: با توجه به تلاش بچه ها و شناختی که از استعداد و توانایی آنها دارم مطمئن هستم اگر از بچه ها حمایت شود می توانند در این مسابقات عنوان های خوبی برای استان و کشور کسب نمایند.

مربی تیم کاراته سبک شیتوریو کانون امام خمینی(ره) اراک اظهار داشت: مسابقات بین المللی اردبیل سطح بالاتری نسبت به مسابقات شیراز دارد و برای موفقیت در این مسابقات باید تمرینات بیشتر و فشورده تر شود تا بتوانیم نتایج خوبی در این مسابقات به دست آوریم.

فضل الهی بیان کرد: تمام تلاش و هدف ما حضور این هنرجویان دانش آموز در تیم ملی است و برای رسیدن به این مهم تمام تلاش خود را به کار می گیریم.

وی با بیان اینکه هر ساله شاهد استقبال بیشتر دانش آموزان از رشته کاراته هستیم و با توجه به این که کاراته سال گذشته وارد المپیک شد ادامه داد: با جرات می توانم بگویم در المپیک 2020 ایران حتما مدال های ارزنده ای در کاراته کسب می کند زیرا در این رشته نسبت به رشته های رزمی دیگر بیشتر کار می شود و اگر حمایت شود می توانیم در مسابقات سطح ملی و بین المللی مقام های ارزنده ای کسب کنیم.

مربی تیم کاراته سبک شیتوریو کانون امام خمینی(ره) اراک اظهار داشت: از 6 سالگی کاراته را در باشگاه برادرم آغاز کردم و به مدت ده سال سبک غیر کنترلی کیوکوشین کار می کردم و بعد از آن به سمت سبک های کنترلی رفتم و شیتوریو را به عنوان سبک ورزشی خود انتخاب کردم.

فضل الهی ابراز داشت: افتخار شاگردی نایب رئیس سبک شیتوریو استان مرکزی را دارم، حدود ده سال مربی کاراته و داور رسمی فدراسیون کاراته هستم و در بیشتر مسابقات استانی و کشوری به عنوان داور شرکت کرده ام.

وی بیان کرد: کشور ژاپن مهد کاراته است و به عنوان مربی سبک شیتوریو کوبه اوزاکا را که یک سبک کنترلی است آموزش می دهم، این سبک بنیان کاراته است و رشته کاراته با سبک شیتوریو در ژاپن پایه گذاری می شود.

مربی تیم کاراته سبک شیتوریو کانون امام خمینی(ره) اراک گفت: بزرگان ورزش کاراته در استان و کشور این سبک را برای خود انتخاب کردند و سایر سبک ها در کاراته زیر مجموعه این سبک است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار