مدیرکل آموزش وپرورش استان زنجان:

برای کنترل آسیب های اجتماعی در مدارس برنامه های فرهنگی برگزار می کنیم

مدیرکل آموزش وپرورش استان زنجان گفت: برای کنترل آسیب های اجتماعی در مدارس استان برنامه های متنوع فرهنگی برگزار می کنیم.

کد مطلب: ۶۶۲۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا، مرتضی تمجیدی در چهارمین جلسه کمیته فرهنگی وپیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدراستان زنجان گفت: درآموزش وپرورش استان 180هزاردانش آموزو15هزار فرهنگی داریم.
وی افزود: این تعداد جمعیت در2هزار آموزشگاه استان بخش عظیمی از جامعه را تشکیل می دهند که هر لحظه در معرض انواع آسیب های اجتماعی به خصوص مواد مخدر هستند.
مدیرکل آموزش وپرورش استان زنجان تصریح كرد: برای کنترل آسیب های اجتماعی در مدارس استان برنامه های متنوع فرهنگی برگزار می کنیم.
وی اضافه كرد: در این راستا هم اکنون برای دانش آموزان در مقطع ابتدایی آموزش مهارت‌های مراقبت از خود و در مقطع متوسطه آموزش مهارت‌های مقابله با رفتارهای پرخطر داده می شود.
تمجیدی افزود: باید کمک کنیم تا دانش آموزان هویت مثبتی پیداکنیم و تعارضات و ناکامی ها و رفتارهای هیجانی از بین برود و دانش آموزان در برابرخطرات واکسینه شوند.
مدیرکل آموزش وپرورش استان زنجان اظهاركرد: با هدف مقابله با آسیب های اجتماعی برای اولیا و معلمان نیز برنامه‌های مخصوصی در نظر گرفته شده و اجرا می گردد.
وي ادامه داد:آموزش مهارت های زندگی یکی از هدف های اصلی آموزش وپرورش است که هم اکنون برای دانش آموزان عرضه می شود.
مدیرکل آموزش وپرورش استان زنجان افزود: براین اساس آموزش های تخصصی از قبیل مشارکت پذیری،تصمیم گیری،فکر کردن، مسئولیت پذیری و غیره به دانش آموزان ارائه می‌ شود.
تمجیدی گفت: آموزش مهارت های اجتماعی دردوره اول متوسطه با تدوین کتاب تفکر و سواد رسانه ای به صورت رسمی ارائه می گرددو در حال حاضر 100درصد مدارس متوسطه استان از این آموزش ها بهره می برند.
مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان زنجان گفت: آسیب های اجتماعی فرا بخشی است و باید تمام ارکان جامعه و همه نهادها دست دردست هم بدهند تا توانایی افراد جامعه به خصوص دانش آموزان ارتقا یابد و نحوه رفتای آن ها دربرابرخطرات بویژه مواد مخدرتغییر کند.
وي با اشاره به کسب 3رتبه کشوری در ششمین دوره جشنواره نوجوان سالم در سال تحصیلی گذشته گفت:جشنواره ابتکارات پیشگیری از آسیب های اجتماعی و برگزاری نمایشگاه های سیار در حوزه آسیب های اجتماعی در100درصد مدارس از دیگر برنامه های اجرا شده درطول سال تحصیلی است.
تمجیدی با تاکید بر مبارزه با مواد مخدراضافه كرد: در هفته مبارزه با مواد مخدر به صورت ویژه هر سال نمایشگاه و سایر برنامه های فرهنگی برای دانش آموزان واولیا آن ها اجرا می شود.
وی گفت: ما در آموزش وپرورش فقط نقش شناسایی و هدایت دانش آموزان مصرف کننده مواد مخدر را به مراکز تخصصی و صلاحیت دار داریم و به هیچ وجه در درمان دانش آموزان دخالتی نداریم.
مدیرکل آموزش وپرورش استان زنجان گفت: با روش‌های قدیمی نمی‌توان با مواد مخدر و توزیع و مصرف آن مقابله کرد و باید با راهکارهای اجرایی‌تر و مدرن‌تری با کمک همگان با این مقوله برخورد كرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار