ابتکار خبر دا:

فعالیت موثر سمن ها در کاهش آمار آسیب های اجتماعی

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد بزرگ‌ترین ظرفیت در کاهش آسیب‌های اجتماعی هستند.

کد مطلب: ۶۶۱۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا ، معصومه ابتکار گفت: یکی از رویکردهای ما شناسایی سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه زنان و خانواده است. می‌خواهیم روی توان‌افزایی و آموزش سازمان‌های مردم نهاد به‌طور تخصصی کار کنیم؛ توان تخصصی آن‌ها را ارتقاء داده و در جنبه‌های تخصصی از آن‌ها حمایت کنیم.

وی ادامه داد: سازمان‌های مردم‌نهاد بزرگ‌ترین ظرفیت اجتماعی در موضوعات آسیب‌های اجتماعی و محیط زیست هستند. اگر آنها را هم راستا و توانمند کنیم وپشتیبانی لازم را داشته باشیم، آنها می توانند تغییرات زیاد و اقدامات موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده عنوان کرد: اگر واقعا می‌خواهیم به بحث خانواده بپردازیم. باید گفت و گو را از داخل خانواده ها آغاز کنیم. یکی از مهارت‌های مهم و اولین مرحله گفت و گو،شنیدن است. اگر می خواهیم آسیب‌ها کاهش یابد نسل جوان را بیشتر بشنویم. اگر می‌خواهیم جوانان زندگی سالمی داشته باشند باید حرف آنها ابتدا در خانواده و سپس در جامعه شنیده شود.

ابتکار با تاکید بر اینکه به عزت نفس جوانان احترام بگذاریم گفت: جوانان اعتماد به نفسی دارند که اگر در مناسبات خانوادگی مورد احترام واقع نشود معضلات زیادی را می‌تواند به وجود بیاورد.

وی افزود: مشکلات زنان، آسیب‌های اجتماعی و... همه از درون خانواده قابل حل است. آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و... بسیار می‌توانند در این زمینه نقش داشته باشند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده خاطر نشان کرد: آموزش از سن کودکی در خصوص پیشگیری از آسیب‌ها، توجه به عزت نفس و سلامت روحی روانی کودک و... می تواند اورا مصون کند. روش های امر و نهی دیگر جواب نمی دهد اما گفت و گو می‌تواند زمینه را برای امر به معروف و نهی از منکر به معنای واقعی ایجاد کند تا فضایی سالم برای گفت و شنود، توجه به مسائل و..ایجاد شود.

وی افزود: مشاره، رسانه‌ها و... می توانند مهارت گفت و گو و احترام قائل شدن برای جوانان را افزایش دهند. این رویکرد که برای مشکلات پیش رو راه حل های مناسب با درک و آگاهی جوانان آن ارائه شود، باید مد نظر خانواده ها قرار بگیرد.

ابتکار در خصوص مرکز ماده 16 زنان کارتن خواب متجاهر موسسه پیشگامان سلامت سرزمین خورشید عنوان کرد: این مرکز یکی از مراکز مهمی است که با کمک خیرین و دستگاه‌های مختلف فعالیت می کند. امیدوار هستیم اقدامات آن الگوگیری شود و ترویج یابد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار