رفیعی در گفت وگو با پانا:

تنوع مدارس عدالت اجتماعی را خدشه دار نکند

معاون آموزش متوسطه شهر تهران گفت: تنوع مدارس نباید عدالت اجتماعی را برای دانش آموزان تحت تاثیر قرار دهد و وجود امکانات کافی برای تمامی دانش آموزان ضروری است.

کد مطلب: ۶۶۱۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد

ابراهیم رفیعی در گفت‌وگو با پانا، درخصوص تنوع مدارس اظهار کرد: در این مورد نکته قابل توجه برقراری عدالت اجتماعی برای تمامی دانش آموزان در مدارس بوده تا از این منظر دچار مشکل نشوند .

وی با بیان اینکه مدارس به طور کلی در 2 نوع دولتی و غیر دولتی فعالیت می کنند و توسعه مدارس غیردولتی نشان از مشارکت مردم در امر تعلیم و تربیت است، افزود: دیدگاه‌های مختلفی برای تنوع مدارس وجود دارد که از یک جهت یکسان بودن خدمات آموزشی مطرح شده و دیدگاهی دیگر ارائه حداقل امکانات آموزشی برای همه است که سقفی برای ارائه خدمات نباشد.

معاون آموزش متوسطه شهر تهران گفت: مدارسی مانند شاهد، تیزهوشان، نمونه دولتی و مواردی مشابه آن اغلب با دیدگاه دوم فعالیت خود را آغاز کردند که تنوع در آموزش دارند و امکان انتخاب برای آنها داریم اما از منظر عدالت اجتماعی باید این مسائل رعایت شود .

رفیعی تصریح کرد: ادارات کل در ایجاد و تنوع بخشی به مدارس به جز مدارس هیئت امنایی صاحب تصمیم نیستند اما به طور کلی در شهر تهران سیاست بر عدم توسعه تنوع مدارس است به ویژه باید برای گسترش مدارس هیات امنایی بررسی های دقیقی صورت گیرد.

وی بیان کرد: مدارس استعدادهای درخشان در قالبی خاص تعریف شده، مدارس شاهد مدارس بین بخشی است و جامعه هدف مشخصی دارد، مدارس نمونه دولتی براساس شاخص هایی خاص دانش آموز می پذیرد و مدارس غیردولتی نیز به دلیل سرمایه گذاری و مشارکت مردم در امور آموزشی پایه گذاری شده که در نوع خود کمک کننده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار