استاندار اردبیل :

دوران مدیریت سنتی به سر آمده است

استاندار اردبیل گفت: هر مدیری باید متناسب با پیشرفت ها و انواع فن آوری های نوین، روش های مدیریتی زیرمجموعه خود را به روز کند.

کد مطلب: ۶۶۰۲۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،مجید خدابخش در جشنواره شهید رجایی و مراسم تجلیل از اداره ها و ارگان های برتر استان اردبیل افزود: مقایسه مختصر نشان می دهد که تفاوت های شگرف و اساسی در شیوه انجام کارهای اداری در 2 دهه قبل با وضعیتی که اکنون بر اداره ها و دستگاه های دولتی حاکم می باشد به وجود آمده و به هیچ وجه نمی توان با همان تفکر و ابزارهای گذشته مدیریت کرده و کارها را انجام داد .

وی ورود انواع ابزارها و فن آوری های ارتباطی مانند فضاهای مجازی را یک نمونه آشکار از دگرگونی های به وجود آمده ذکر و اظهار کرد: سال ها قبل از بحثی با عنوان حقوق شهروندی در جامعه خبر چندانی نبود در حالی که اکنون به موضوع استاندار اردبیل گفت: در بیشتر اوقات خبرها و مطالبی که در فضاهای مجازی منتشر می شوند نادرست و بی اساس می باشند که لازم است مدیران بویژه مسوولان روابط عمومی های اداره ها ، سازمان ها و ارگان های دولتی با هوشیاری و آمادگی شبانه روزی در برابر اینگونه مطالب دروغ واکنش نشان بدهند و افکار عمومی را از واقعیت ماجرا آگاه کنند .

رئیس شورای اداری استان اردبیل با اشاره به اینکه به مدیران نباید گفت که چگونه کار کنند بلکه کافیست فقط گفته شود که چه کاری انجام دهند افزود: وقتی انجام کاری به اداره های دولتی محول می شود بعضی از مدیران دولتی در کوتاه ترین زمان ممکن با استفاده از شیوه های مدیریتی مناسب و بکارگیری افکار ابتکاری ، وظایف محوله را به شکل احسن انجام می دهند که این شیوه کارشان به عنوان یک اقدام درست و منطقی شایسته تقدیر می باشد .

خدابخش گفت: تمام ارگان ها و اداره های دولتی حتی بدون داشتن اعتبار می توانند در ارتباط با اقتصاد نقش آفرینی کنند عافیت طلبی مدیران مغایر با قانون است اما مدیران زیادی نیز داریم که بسیاری از کارها را که به هیچ وجه جز وظایف قانونی و سازمانی شان نمی باشد انجام می دهند و این درست مصداق دلسوزی و تلاش در زمینه تحقق نامگذاری امسال به عنوان سال تولید و اشتغال می باشد .

وی اصلاح تبصره ها ، شیوه نامه ها و مقررات قدیمی و دست و پاگیر را هنر یک مدیر موفق دانست و افزود: بر اساس آموزه های صریح دین اسلام در برخی شرایط و از جمله در حالت اضطرار می توان بعضی موارد را نادیده گرفت .

استاندار اردبیل گفت: مدیران دولتی باید همه دگرگونی ها ، تحولات و پیشرفت ها در جوانب مختلف جامعه را شناسایی و رصد کرده و در محیط های اداری و سازمانی زیرمجموعه خود متناسب با آنها برنامه ریزی و اقدام کنند .

خدابخش همچنین از مدیران دولتی استان اردبیل خواست تا از وزیران وزارتخانه های تابعه خودشان درخواست تفویض اختیار کنند و افزود: این به هیچ وجه درست و منطقی نیست که مدیران برای انجام یک کار معمولی که در این استان به آسانی قابل اجراست با وزارت بالادستی خود مکاتبه کرده و یا بطور حضوری به مرکز مراجعه کنند .

وی با تقدیر از مدیران ارگان ها ، سازمان ها و اداره های دولتی استان اردبیل که در جشنواره شهید رجایی امسال موفق به کسب رتبه های برتر شده اند اظهار کرد: البته این به معنی آن نمی باشد که سایر اداره ها کم کار بوده و موفقیت نداشته اند بلکه به ناچار باید چند اداره در ردیف های اول قرار بگیرند .

خدابخش ، رتبه های عمومی کسب شده امسال از سوی اداره های دولتی این استان را 73 درصد و رتبه های تخصصی را 96 درصد ذکر کرد و افزود: این رقم نشان می دهد که در زمینه مسائل عمومی نیز باید تلاش بیشتری انجام شود تا در سال آینده موفق به کسب رتبه عمومی بالای 90 درصد شویم .

در این مراسم که در سالن شمس عطار اردبیلی مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار شد از پنج ارگان و اداره دولتی استان اردبیل به عنوان دارنده رتبه های اول و پنج اداره دیگر بویژه از اداره کل آموزش وپرورش استان به عنوان حائز رتبه های دوم با اهدای لوح سپاس تجلیل شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار