معاون پرورشی و فرهنگی:

اجرای طرح متمرکز سرویس مدارس برای تمام استان ها الگو شود

​معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در شیراز، با تقدیر از مسئولان برای به انجام رساندن طرح متمرکز سرویس مدارس که کاری نو و جالب در شیراز بوده است افزود: این کار یک ابتکار شایسته است که می تواند برای دیگر استان های کشور الگو قرار داده شود.

کد مطلب: ۶۵۹۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا استان فارس، همایش تجلیل از 800 نفر از مسئولان و عوامل ساماندهی سرویس مدارس شیراز با حضور معاون فرهنگی پرورشی وزارت آموزش و پرورش و مسئولان استانی برگزار شد.
مهدی فیض با اشاره به شعار سازمان دانش آموزی که (همدلی، همفکری و همکاری) می باشد اذعان داشت: این امر ارزشمند در صورتی محقق می شود که مسئولان نگاه بخشی به موضوع نداشته باشند و فقط صلاح و منافع مردم را در نظر بگیرند، که موفقیت فارس در هدایت و راهبری سرویس مدارس نشان دهنده شعار همدلی در سازمان دانش آموزی استان فارس است.
وی با تاکید بر اینکه رانندگان باید خود را امانت داران انسان و دانش آموزان بدانند گفت: مبنای این سیستم بر این است که علاوه بر دقت در انتخاب رانندگان ، بحث آموزش رانندگان را نیز به طور جدی دنبال کنند.
معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: کار خوبی که در فارس در سال گذشته انجام شده است این بوده که رانندگان در بیش از ۱۸ ساعت کلاس آموزشی شرکت کرده اند.
فیض ابراز داشت:استفاده بهینه از وقت دانش آموزان امر مهمی است که فراتر از امانت داری رانندگان در این سیستم در حال پیگیری است.
وی تصریح کرد: فارس در تشبیه جالبی سرویس مدارس را به مدرسه سیار تشبیه کرده است و برای وقت دانش آموزان در این مسیر برنامه های آموزشی از جمله شهروند خوب و اموزشهای ترافیکی را از طریق سی دی هایی که در اختیار رانندگان قرار داده است و کتابخانه سیاری که در سرویس ها تعبیه کرده است را دنبال میکند.
معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش افزود: تمامی اقدامات انجام شده در سرویس مدارس موفقیتی بزرگ است که باید مستندات آن به تهران ارایه شود تا در قالب یک برنامه کلی به سایر استان ها نیز ابلاغ شود و به عنوان الگویی در کشور بکار رود.
فیض خاطرنشان کرد: اگر آمار تلفات تصادفات دانش آموزی را مبنای کار خود قرار دهیم به ازای کاهش هر یک نفر خدمت بزرگی را به جامعه کرده ایم.
وی در ادامه به دو کار گروه جهت امور سرویس مدارس در شهر شیراز اشاره کرد و گفت: ما برای جلوگیری از مشکلات دو کارگروه طراحی نمودیم که کار گروه اول شامل پلیس راهنمایی و رانندگی، استانداری و کارگروه دیگری که ایده پردازی و از صرف زمان در سرویس مدارس را بهینه سازی می کنند واین بهینه سازی به دست سازمان دانش اموزی صورت میگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار