افشانی به پانا خبر داد

تخصیص اعتبار 265 میلیاردی برای تهیه اقلام مدارس شبانه روزی

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: در راستای کیفیت بخشی به فعالیت های مدارس شبانه روزی 265 میلیارد ریال اعتبار برای تهیه بسته غذایی و لوازم بهداشتی مدارس شبانه روزی اختصاص یافته است.

کد مطلب: ۶۵۹۶۸۵
لینک کوتاه کپی شد

قربانعلی افشانی در گفت و گو با پانا، اظهارکرد: در راستای کیفیت بخشی به فعالیت های مدارس شبانه روزی 250 میلیارد ریال اعتبار برای تهیه بسته غذایی با همکاری وزارت تعاون و رفاه و بسته های امنیت بهداشتی با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی استان ها همچنین 15 میلیارد ریال اعتبار برای تهیه لوازم التحریر و لوازم بهداشتی به دانش آموزان مدارس شبانه روزی اختصاص یافته است.

وی با تاکید براینکه بحث کیفیت بخشی به آموزش و تربیت یکی ازکلیدی‌ترین و مهمترین برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش و محور اصلی فعالیت های این وزارتخانه است، بیان کرد: بخش اعظمی از این هدف در کلاس های درس و از طریق معلمان، مدیران و ومربیان مدارس تحقق می یابد وآن چیزی که مهم است ملاک عمل قرار دادن اسناد بالا دستی به خصوص سند تحول و برنامه سند درس ملی به عنوان برنامه کلی کیفیت بخشی است که در سطوح عالی فرهنگی تصویب، تدوین شده و به مدارس ابلاغ شده است.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در تشریح برخی از اقدامات انجام شده برای حمایت های مادی و معنوی از اختراعات وابتکارات دانش آموزان نخبه گفت: بر اساس توافق نامه منعقد شده بین وزارت آموزش و پرورش و صندوق حمایت از نخبگان به منظور ثبت اختراع، تجاری سازی و کارگاه های آموزشی اقداماتی صورت گرفته که آیین نامه هایی نیز در این خصوص تدوین شده است.

کیفیت بخشی به پژوهش سراهای دانش آموزی

وی با اشاره به نقش پژوهش سراهای دانش آموزی در آموزش، شناسایی و جذب دانش آموزان مبتکر و مخترع خواستار تعامل بیشتر مدیران پژوهشسراها با مدیران مدارس شد و افزود: یکی از فعالیت های مثبت، مهم و نوینی که در سال های اخیر در راستای اجرای سند تحول بنیادین صورت گرفته است بحث گسترش و کیفیت بخشی به پژوهش سراهای دانش آموزی است که پیش بینی می کنیم امسال تعداد این پژوهشسراها در مناطق کشور به حدود 620 مرکز برسد و درهر کدام از مناطقی هم؛ که بنا به دلایلی از جمله کمبود دانش آموز این مراکز دائر نشده سعی شده این فعالیت ها به صورت محلی در یکی از واحدهای آموزشی منطقه اجرا شود.

پژوهش سراهای دانش آموزی شناسنامه دار هستند

افشانی با اشاره به اینکه همه پژوهش سراهای دانش آموزی شناسنامه دار و دارای سند هویت و مالکیت شده و اهدافشان نیز تعیین شده است، گفت: مبنای آموزش و پرورش در حوزه پژوهشسراها و فعالیت های علمی اجرایی کردن سند برنامه درس ملی و سند تحول بنیادین است که وزارت آموزش و پرورش در بحث توسعه کمی اقدامات لازم را انجام داده و نوبت استانها و مناطق و شهرستان هاست که در بحث توسعه کیفی نیز گام های مؤثرتری بردارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار