دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

ارتقای توان دفاعی و نظامی ایران از حمله دشمن به کشور جلوگیری کرد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: ارتقای توان دفاعی و نظامی ایران موجب جلوگیری از سه حمله نظامی به این کشور شد.

کد مطلب: ۶۵۷۷۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، محسن رضایی شامگاه پنجشنبه در یادواره شهدای مسجد اعظم همدان خاطرنشان کرد: پس از جنگ تحمیلی تاکنون 2 نوبت رژیم صهیونیستی و یک بار آمریکا قصد حمله به ایران را داشتند.

وی افزود: اگر در جریان جنگ تحمیلی تنها دشمن را شکست داده و این قدرت نظامی را کسب نمی کردیم به طور حتم سه حمله نظامی به ایران صورت می گرفت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از مسائل مهمی که موجب شگفتی دولت های مختلف جهان شده سرسختی ملت ایران در برابر دشمنان است و چرایی 40 سال ایستادگی ملت ایران در برابر استکبار جهانی و منحرف نشدن از مسیر به یک سوال و معما تبدیل شده است.
رضایی تاکید کرد: دشمنان نظام اسلامی اگر از هر طیف و جناح در ابعاد نظامی، اقتصادی و امنیتی بخواهند به ایران غلبه کنند نتیجه ای جز شکست عادیدشان نمی شود .

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران از 200 سال پیش برای رسیدن به اهدافش مبارزه را آغاز کرده است اظهارکرد: دشمنان در برهه های مختلف از جمله مشروطه، ملی شدن صنعت نفت و 15 خرداد در برابر ملت ایران سد ایجاد کردند و امروزملت ایران با ایستادگی اجازه نمی دهد دوباره تاریخ تکرار شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ایران از نظر موقعیت جغرافیایی به مثابه قله بلندی است که از این موقعیت می توان بیش از 500 میلیون جمعیت اطراف کشور را کنترل و مدیریت کرد.

رضایی افزود: هدف دشمن دستیابی و فتح این قله برای مدیریت منطقه است بنابراین برای دستیابی به این هدف با جدیت تلاش می کند.
وی تحریم های اقتصادی، جنگ های نیابتی و فشارهای سیاست خارجی را از ترفندهای دشمن دانست و گفت: تحریم اقتصادی از اولین روزهای پیروزی انقلاب با هدف پشتیبانی از نا امنی ها شکل گرفت ولی اکنون تحریم اقتصادی به مثابه جنگ است و انان با شیوه ای که منافقان در پیش گرفته بودند درصدد غلبه بر این ملت هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ایران همواره تهدیدهای دشمن را خنثی کرده و از این بستر و موقعیت برای رفع ضعف 200 ساله کشور نیز بهره گرفته است.

رضایی اضافه کرد: در حال حاضر ایران به یک قدرت بزرگ دفاعی و امنیتی تبدیل شده و صنایع نظامی، موشکی و هسته ای این کشور بسیار قوی است.

وی خاطر نشان کرد: اگر بعد از ترورها و کودتاها، سازمان اطلاعاتی و امنیتی ایران شکل نمی گرفت بارها دشمن وارد خاک ایران می شد و گروهک موسوم به داعش پیش از حضور در بغداد در ایران حضور می یافت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: برای بهره گیری از تجارب ارزشمند انقلاب باید کاری کرد که رئیس جمهوری آمریکا نیز فکر تحریم را از سر بیرون کند تا جایی که حتی روسای جمهور بعد از ترامپ نیز از تحریم ایران مایوس شوند.

رضایی تاکید کرد: تصویب تحریم مجدد ایران در کنگره آمریکا تنها دو مخالف داشت که این امر موید امیدوار بودن آمریکا به آثار و نتایج تحریم در ایران است .

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: ایستادگی اولین قدم صف آرایی و مقابله در برابر دشمن است و این ملت با تدبیر اندشمندانه مقام معظم رهبری در برابر دشن ایستاده است.

وی تصریح کرد: تقویت حوزه اقتصاد آخرین راه برای مایوس کردن دشمن است چون انها از تقابل با ایران با شیوه امنیتی و نظامی می ترسند بنابراین باید راه حمله اقتصادی را هم به روی آنها بست.

وی با ذکر اهمیت و ضرورت شکوفایی اقتصاد کشور گفت: در این راه باید از جوانان و ابتکارات نو و خلاقانه آنها استفاده کرد.
رضایی افزود: اگر روحیه خود باوری و اعتماد بنفس دوران جنگ تحمیلی به بخش های اقتصاد، کشاورزی و صنعت تزریق شود بهتر از جنگ می توان این حوزه را اصلاح و تقویت کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه ایران تنها کشوری است که توانسته با شکست داعش قهرمان مبارزه با تروریسم باشد اظهار کرد: سرلشگر شهید حسین همدانی زمانی فرد گمنامی بود ولی هم اینک تمامی کشورهای عربی و اسلامی او را می شناسند.

رضایی اضافه کرد: در حال حاضر نیز در کشور جوانان با استعداد و گمنامی حضور دارند که اگر راهشان باز شود شهید همدانی های امروز می شوند.

استان همدان هشت هزار شهید تقدیم این انقلاب کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار