با حضور آیت الله کعبی و فرمانده سپاه قم؛

همایش «مسجد، قرارگاه مدیریت جامعه اسلامی» در قم برگزار شد

همایش «مسجد، قرارگاه مدیریت جامعه اسلامی» عصر دوشنبه 30 مرداد همزمان با روز جهانی مسجد با حضور آیت الله کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری و همراه با قرائت پیام آیت الله نوری همدانی، در سالن همایش های شهرداری قم برگزار شد.

کد مطلب: ۶۵۶۶۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از قم، در همایش «مسجد، قرارگاه مدیریت جامعه اسلامی» که به همت سازمان بسیج مساجد و اماکن مقدس سپاه استان قم برگزار شد، سردار «غلامرضا احمدی» فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) طی سخنانی ابراز کرد: مسجد نقطه ثقل و مرکز اصلی فعالیت‌های دینی و فرهنگی بوده و انقلاب اسلامی برخاسته از بطن مسجد است.

وی افزود: سند راهبردی قرارگاه فرهنگی استان قم به امضای امامان جمعه قم رسیده و این موضوع سرآغاز تحولی بزرگ در فعالیت‌های فرهنگی مساجد خواهد بود.

آیت الله کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز به عنوان سخنران ویژه این همایش به تبیین نقش مسجد در تداوم مسیر انقلاب پرداخت و خاطرنشان کرد: راه حفظ و تداوم نظام و حفظ و جهانی کردن پیام شیعه، احیای مسجد و بازگشت به آن است.

وی افزود: قرارگاه‌های فرهنگی مساجد نقطه آغازین و سنگ بنای جدیدی در جهت بازگشت به مسجد و تقویت ایمان، معرفت دینی، تقوا، اخلاق و تعمیق معارف اهل بیت (ع) در جامعه اسلامی محسوب می‌شوند.

در ابتدای این همایش، حجج اسلام رسولی و جعفرنژاد دو تن از امامان جماعت نمونه مساجد قم به بیان اهمیت نقش مسجد در هدایت فرهنگی جامعه پرداخته و فعالیت‌های فرهنگی قرارگاه فرهنگی مساجد را تبیین کردند.

در بخش دیگری از این مراسم، پیام حضرت آیت الله نوری همدانی به همایش مسجد قرارگاه مدیریت جامعه اسلامی از سوی حجت الاسلام عیسوی معاون سازمان بسیج مساجد و اماکن متبرکه قرائت شد.

امامان جماعت، هیأت امنا و فرماندهان پایگاه‌های برتر بسیج قم در پایان این همایش تجلیل شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار