معاون سیاسی استانداری تهران: از نقد خیرخواهانه آشفته نشوید

معاون سیاسی استانداری تهران با بیان اینکه بدون وحدت‌نظر و یکپارچگی حکومت، دست یافتن به هدف‌های بزرگ ممکن نیست گفت: مسئولان خود را در معرض نقد خیرخواهانه قرار داده و از انتقاد آشفته نشوند.

کد مطلب: ۶۵۶۵۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، سیدشهاب الدین چاوشی در همایش معاونین سیاسی فرمانداری‌های استان تهران با بیان اینکه همه باید برای ایجاد همدلی بین دستگاه‌های حاکمیت و مردم تلاش کنیم اظهار کرد: بدون وحدت‌نظر و یکپارچگی حکومت، هدف‌های بزرگ نظام جمهوری اسلامی قابل تحقق نیست.

وی در ادامه افزود: از سرمایه اجتماعی عظیمی که به واسطه انتخابات شکل گرفته است باید به بهترین نحو استفاده شود و برای صیانت از این سرمایه اجتماعی یعنی اعتماد مردم باید تمام استعداد و تلاش خود را بکار بگیریم. بدون مردم دسترسی به هدف‌های مهم ممکن نیست. همه باید در کنار هم برای کشور و اقتدار و سربلندی ایران و حاکمیت اخلاق و مدنیت دینی در جامعه تلاش کنیم. هر اقدام تفرقه‌برانگیز از سوی هر جریان و فردی باید رصد و مراقبت و مورد تذکر و هشدار قرار گیرد. وحدت نیروها و همدلی و همراهی آنان راه رسیدن به توسعه کشور است. در فضای تعامل و هم‌فکری و گفتگو پیشرفت معنا پیدا می کند.

معاون سیاسی استانداری تهران خطاب به جمع حاضر گفت: به حساب خود برسید قبل از آنکه دیگران به حساب شما برسند. خودتان را در معرض نقد خیرخواهانه قرار دهید و از انتقاد آشفته نشوید. همه ما نقص‌هایی داریم که باید از زبان دلسوزان کشور متوجه بشویم و آن را رفع کنیم حتی کسانی که به ما و دولت ما تعلق خاطری ندارند، اگر ایرادات به حقی را مطرح می‌کنند، آیین مسلمانی حکم می‌کند بدان‌ها توجه و اشکالات را مرتفع کنیم. سعی کنید با اخلاق خود جامعه را تحت تأثیر قرار دهید.

چاوشی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اینکه به واسطه یک انتخابات پرشور، ایران در عرصه بین المللی در موضع بسیار مطلوب و مقتدرانه‌ای قرار گرفت و در داخل نیز تقویت وحدت و همبستگی و ارتقاء سرمایه اجتماعی را شاهد بودیم اظهار کرد: در تحلیل خارجی‌ها از نتیجه انتخابات، نظام جمهوری اسلامی در ایجاد فضای مساعد و اقناع عمومی برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای، موفق بود. این انتخابات، اقتدار و ابهت نظام و کشور و ملت را افزایش داده است پس چرا باید با طرح اختلافات بی حاصل، اسباب تضعیف خود را فراهم کنیم؟ بعد از انتخابات موضع گیری‌های قبل از انتخابات را باید فراموش کنیم تا حس رقابت به کینه‌توزی تبدیل نشده و در خدمت تضعیف کشور قرار نگیرد. همه کسانی که در خلق و ایجاد انتخابات وحدت آفرین سهیم بوده اند باید مورد احترام قرار بگیرند. در چهار سال آینده تمرکز بر روی مشکلات زیاد کشور باشد که با تلاش بر آنها فائق آئیم و از پیش پای ملت برداریم.


معاون سیاسی استانداری تهران با بیان اینکه همانگونه که رئیس محترم جمهور در معرفی وزراء پیشنهادی برخی معاونین قبلی وزارتخانه‌ها را معرفی کردند که مشی بسیار درستی بود ادامه داد: ما نیز بهتر است که از معاونین فرمانداران و بخشداران خود در استان که آشنایی کافی با حوزه استان دارند و شناخت بسیار بهتری در مقایسه با مدیرانی از استان های دیگر دارند استفاده کنیم. مدیران ما از جمله معاونین سیاسی فرمانداری ها باید در بحبوحه مسائل و مشکلات، شهرستان متبوع خود را چنان باید اداره کنند که کمترین تنش و کدورتی پیش نیاید.

وی تاکید کرد:‌باید سلسله مراتب را رعایت کرد ولو اگر سلسله مراتب از اصل شایستگی بعضا تبعیت نکرده باشد. در شهرستان ها باید سلسله مراتب و بزرگ و کوچک مشخص باشد بدون رعایت سلسله مراتب انجام بهینه امور با مشکلاتی مواجه می شود. فرماندار نماینده عالی حاکمیت است. فرماندار و معاونین و بخشداران باید بتوانند اثرگذاری و نفوذ در قلب‌ها و ذهن‌ها را محقق سازند. حفظ یکپارچگی در بدنه حاکمیت و نظام و جامعه موضوعی بسیار اساسی است که باید مورد توجه مدیران باشد. باید بتوانیم سرمایه اجتماعی را حفظ کنیم. هفته دولت و هفته دفاع مقدس دو مناسبت مهم برای ایجاد روح وحدت و همبستگی در کشور هستند.

وی با اشاره به در پیش بودن مراسم اربعین حسینی و تمهید مقدمات این مراسم در ستاد اربعین تصریح کرد:‌ستاد اربعین را نه به عنوان کار اداری بلکه به عنوان کاری از سر اخلاص باید انجام دهیم. اربعین سیدالشهداء بخشی از هویت ماست و نمادی برای روح همبستگی. قرار نیست با ستاد اربعین این کار را حکومتی بکنیم. در هدایت عمومی جامعه و نظم حضورشان باید کمک نماییم.

چاوشی همچنین با یادآوری هفته دولت و دفاع مقدس ادامه داد: دفاع مقدس و ارزش های آن متعلق به هیچ گروه و حزب و تشکیلاتی نیست بلکه دفاع مقدس از آن همه مردم ایران است و قابل مصادره نیست بنابراین همه باید در این مهم مشارکت کنند. در برنامه های هفته دولت و هفته دفاع مقدس باید همه اقشار و گروه ها در آنها سهیم شوند و جنبه مردمی این مراسم باید حفظ شود.
از نظر مقام معظم رهبری دین و نظام یک منظومه است اگر اخلاق را از دین بگیرید هر کاری هم صورت بگیرد تا شریعت در بین مردم گسترش یابد اتفاقاً به بی دینی و دین گریزی منجر خواهد شد.

وی در پایان با طرح این پرسش که چرا جامعه ما با این همه امکانات تبلیغی هنوز از دینداری فاصله دارد؟ گفت: برای اینکه پوسته دین را گرفتیم هسته آن را رها کردیم. دینی که از آن اخلاق برنخیزد دین نیست. دولت اسلامی مسئول بهشت وجهنم مردم هست اما در این دنیا. بهشت و جهنم اخروی مردم در گرو عمل خود انسانها شکل خواهد گرفت، دولت اسلامی تکلیف دارد با بهره برداری صحیح از منابع اقتصادی و انسانی قلمرو خود را به بهشت روی زمین تبدیل کند، تا زمینه بهشتی شدن انسانها در آخرت در کشتزار حیات طیبه دنیوی مهیا شود. انسان‌هایی که از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خدادادی در این دنیا بهره نگیرند و برای موقعیت‌های بهتر بندگی خدا زندگی نکنند چگونه می‌توانند با خرابکاری‌های خود و اتلاف و اسراف خود را به بهشت جاودان الهی امیدوارسازند. مگر آیِین ما دنیا را مزرعه آخرت نمی‌داند؟ الدنیا مزرعه الاخره. این سخن پیامبر گرامی اسلام است که باید بدان توجه کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار