آذر منصوری: کابینه دوازدهم نتیجه ممکن ها و مقدورها است

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران در ارزیابی خود از فرایند رای اعتماد مجلس به کابینه دوازدهم گفت: نتیجه به دست آمده میانگین و معدل ممکن ها و مقدورهای ما در ساخت قدرت سیاسی در کشور بود، بدون توجه به این ممکن ها و مقدورها انتظار ما از دولت و مجلس واقع بينانه نيست.

کد مطلب: ۶۵۶۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد

آذر منصوری، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران در گفت و گو با خبرنگار پانا، با اشاره به شاکله مجلس دهم و ترکیب وزرای پیشنهادی، گفت: با توجه به ترکیب مجلس و میزان اثر گذاری هر یک از فراکسیون ها انتظاری بیش از این نمی توانیم داشته باشیم، قطعا آنچه به دست آمده با مطلوب ما فاصله دارد اما آنچه به دست آمده حاصل ممکن ها و مقدورها است.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران نتیجه به دست آمده را معدل ممکن ها و مقدورها در ساخت قدرت سیاسی کشور دانست و تاکید کرد: اگر نگاه ما برگرفته از واقعیت محدودیت ها، اقتضائات و موانع داشته ها و نداشته ها نباشد ممکن است انتظارات و مطالبات ما خیلی فراتر از آن چیزی باشد که امروز در نتیجه رای اعتماد دیدیم.

منصوری با اعلام این که نگاه واقع بینانه به ساخت قدرت؛ نه نافی حمایت از دولت روحانی است و نه نافی مطالبه گری، تصریح کرد: مطالبه گری توجه به رویکردهایی است که انتظار می رود که دولت در چهار سال پیش رو داشته باشد، توجه به مطالاباتی است که در انتخابات مطرح شده و مردم با توجه به این مطالبات و وعده ها به این دولت اقبال نشان دادند و رای دادند.

عضو جمعیت زنان مسلمان نواندیش در باره مکانیسم های کسب رای اعتماد در مجلس، گفت: آنچه که در مجلس تعیین کننده است لابی ها و گفت وگو ها است که آن گفت و گو ها بیشترین میزان اثر گذاری را در آرا و نتیجه ای که هر کدام از وزرا اخذ می کنند در کنار شرایط سیاسی مجلس دهم در پی دارد.

منصوری با تاکید بر اهمیت افکار عمومی و توجه به این نکته که افکار عمومی از چه مجاریی می توانند مطالبات خودشان را پیگیری کنند، گوشزد کرد: مجلس با توجه به شان و جایگاه خود به عنوان یکی از ارکان قدرت در کشور پیگیر مطالبات مردم باشد و بر دولت نظارت کند. دولت هم با توجه به مطالباتی که در سطح افکار عمومی مطرح است و و حفظ امید در جامعه؛ توجه اصلی خود را معطوف به مطالبات مردم کند و اگر از این مسیر خارج شود یاس و سرخوردگی را به همراه دارد و انتخابات آینده اصلی ترین مقطعی است که افکار عمومی با رای خودشان قضاوت خود را نسبت به جریان سیاسی حامی دولت نشان خواهند داد.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران با یاد آوری این نکته که لیست امید برای مجلس دهم در شرایطی بسته شد که اکثریت اصلاح طلبان از ورود به رقابت انتخاباتی با رد صلاحیت مواجه شده بودند، خاطر نشان کرد: انتظار از فراکسیون امید با توجه به تعداد نمایندگانش که از لست امید نتیجه می شد؛ این بود که این فراکسیون باید فراکسیون حداکثری در مجلس دهم باشد، اما نکته ای که توجه نمی کنیم این است که تلقی از فراکسیون امید نباید یک فراکسیون اصلاح طلبانه باشد بلکه اصلاح طلبان به دنبال تحقق مجلسی با تعداد تندروی کمتر و معتدل بودند.

منصوری در ادامه افزود: همچنین برخی از نمایندگان بعد از انتخابات که با لیست امید به مجلس راه یافتند در فراکسیون امید حضور نداشتند، لذا فراکسیون امید از سطح اثرگذاری که افکار عمومی انتظار داشت، برخوردار نشد. این تلقی اگر وجود داشته باشد که به عنوان مثال روحانی کابینه اصلاح طلب معرفی کند و مجلس رای بدهد با توجه به آرایش سیاسی نمایندگان مجلس دهم واقع بینانه نبود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار