معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی:

دانش آموز شازندی رتبه اول کشور را در پرسش مهر 17 کسب کرد

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: سعید رضا مقصودی از شهرستان شازند در رشته عکاسی رتبه اول کشوری را در پرسش مهر16 و 17 کسب کرده است.

کد مطلب: ۶۵۵۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی، علی شیرخانی در کنگره پرسش مهر 17 ریاست جمهوری ویژه فرهنگیان و دانش آموزان استان مرکزی بیان کرد: 6 هزار اثر مربوط به پرسش مهر17 در استان مرکزی داوری شد که 4 هزار 800 اثر مربوط به انشا خانواده ها و 1200 اثر مربوط به هنرهای تجسمی بود که در مرحله کشوری هنوز داوری نشده است.

وی اظهار داشت: پرسش مهر سال 96 در رابطه با خشونت بود که استقبال خوبی توسط دانش آموزان و فرهنگیان استان مرکزی صورت گرفت.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: خشونت ثمره یک ایدئولوژی است زیرا ایدئولوژی ساخته ذهن انسان است و زمانی که ایده ای به غلط در ذهن انسان جا بیافتد فرد برای اثبات آن دست به خشونت می زند.

شیرخانی اضافه کرد: الگو گرفتن از سیره و روش قرآن ائمه اطهار(ع) پیشوایان و بزرگان دین می توانند در داشتن جامعه ای سالم و بدون خشونت کمک کند زیرا اولیا دین با خشونت مخالف بودند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی ابراز داشت: هدف از پرسش مهر که در ابتدای هر سال توسط ریاست جمهور مطرح می شود به فکر واداشتن دانش آموزان و نهادینه کردن فرهنگ پرسش گری بین دانش آموزان است زیرا زمانی که دانش آموز برای خلق یک اثر برای پرسش مهر اقدام می کند تفکر وی در رابطه با موضوع جلب شده و با تحقیق پیرامون آن موضوع نسبت به مسائل پیرامون حساس تر خواهد شد.

شیرخانی گفت: زمانی که مبدا و منشا یک موضوع توسط دانش آموز شناخته شود باعث ایجاد درک بصری و ارتباط تصویری می شود و این موضوع باعث افزایش درک اجتماعی شده و بی تفاوتی را از بین می برد و از بین رفتن بی تفاوتی در جامعه باعث اقدامات خیرخواهانه و از بین رفتن ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی خواهد شد.

وی ادامه داد: زمانی که افراد انسانیت و شخصیت را فراموش کنند و آن را به صورت یک شی ببینند خشونت پدیدار می شود و همین خشونت ها می تواند باعث ایجاد جنایات گوناگون شود که پشیمانی های بعدی را به دنبال خود بیاورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار