سنجش بیش از60 هزار نو آموز در شهرستان های استان تهران

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران از سنجش بیش از 60 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستان شهرستان های استان تهران خبر داد.

کد مطلب: ۶۵۵۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا، عبدالرضا فولادوند در خصوص طرح سنجش سلامت جسمانی وآمادگی تحصیلی کودکان بدو ورود به دبستان و پیش از دبستان گفت: سنجش برنامه ای است کشوری که از طریق آن هر ساله نوآموزان آماده ورود به دبستان، با ابزارهای استاندارد در زمینه های مختلف حسی، جسمی، هوشی و رفتاری در دو مرحله غربال گری و تخصصی مورد ارزیابی قرار می گیرند و نسبت به تعیین جایگاه آموزشی آن ها اقدام می شود.
مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران افزود: طبق پیش بینی های انجام شده تا پایان شهریور حدود 83 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و 16 هزار نفر نوآموز بدو ورود به پیش دبستانی مورد ارزیابی بینایی، شنوایی، گفتار، زبان، آمادگی تحصیلی و سلامت جسمانی قرار خواهند گرفت .
وي تصریح کرد: طرح سنجش سلامت از 27 خرداد ماه 96 در 51 پایگاه استان،آغاز شده و طبق آمار ثبت شده در سامانه، تاکنون بیش از60 هزار نوآموز مورد سنجش قرارگرفته اند که از این تعداد 54 هزار و 800 نوآموز به مدارس عادی و 6 هزار نفر دیگر به مرحله تخصصی جهت ارزیابی دقیقتر معرفی شده اند .
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، در پایان اهداف اصلی اجرای طرح سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی را شناسایی و تشخیص آسیب ها و مشکلات جسمی، حرکتی و ذهنی نوآموزان به منظور پیشگیری از بروز و یا تشدید بیماری‌ها و معلولیت‌ها، کمک به بهبود کیفی آموزش، کنترل عوامل مؤثر بر افت تحصیلی و جای دهی صحیح آنان در مدارس دانست و افزود: ثبت نام به موقع نوآموزان توسط عوامل پایگاه ها در سامانه سنجش و مراجعه والدین و نوآموزان، بر طبق نوبت ارائه شده سبب تسریع و بالا رفتن سطح کیفی سنجش نوآموزان می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار