​تملک خانه های بافت تاریخی شیرازبا هدف حفاظت و مرمت

مدير كل راه و شهرسازي فارس گفت: خانه هاي داراي ارزش تاریخی در بافت تاريخي شيراز تملك مي شود تا حفاظت،‌ مرمت و احيا شوند.

کد مطلب: ۶۵۵۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا فارس، فيروز تكاور افزود: 4 الي 5 ميليارد تومان براي حفاظت، بازسازي، مرمت و تملك خانه هاي داراي ارزش در بافت تاریخی شیراز اختصاص يافته است .

وی گفت حفاظت و مرمت آثار تاريخي در اولويت قرار دارد و با تملك٬ اين آثار به درستی مراقبت و نگهداری می شوند .
مديركل راه و شهرسازي فارس با اشاره به اینکه برای حفاظت و مرمت خانه های تاریخی توافق هايي با ميراث فرهنگي انجام شده است گفت تملک حفاظت و مرمت و بهسازی خانه های تاریخی و دارای ارزش با اداره راه و شهرسازی و تغيير كاربري و ورود سرمايه گذاران در اين بناها به عهده میراث مي باشد .

تکاور با بیان اینکه در حال حاضر تملك، حفاظت، مرمت و بهسازي اين خانه ها با نظارت كارشناسان ميراث فرهنگي صورت مي گيرد افزود : خانه هاي تاريخي تملك شده به هيچ عنوان تخريب نمي شوند وحفاظت و نگهداري از آثار ارزشمند در محدوده بافت تاريخي شيراز در اولويت قرار دارد و شايعاتي كه مبني بر تخريب خانه هاي اين محدوده صورت گرفته كذب محض است .

وی همچنین تاکید کرد محدوده بافت تاریخی شیراز ارزشمند است و باید حفاظت شود و باید به محلی برای حضور بیشتر گردشگران تبدیل شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار