آغاز جشنواره تئاتر خیابانی شهروند در لاهیجان

با حرکت کارناوال های نمایشی، هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان فعالیت خود را در این شهر آغاز کرد.

کد مطلب: ۶۵۴۸۴۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،اولین اجرا که روز چهارشنبه به نمایش درآمد، نمایش داستانی خواننده زیر زمینی است که از لاهیجان به صحنه رفت و احمد نیک قلب نویسندگی، کارگردانی و نقش اول این نمایش را بر عهده داشت.
پارک بعثت، پارک رفتگر، حاشیه استخر، بوستان هنر، بام سبز، باغ نارنج و محوطه جلوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان محل‌های تعیین شده برای اجرای نمایش‌های این جشنواره هستند.
از 310 طرح و ایده رسیده به این جشنواره پس از ارزیابی هیات داوران، 15 نمایش برای اجرا در بخش مسابقه و پنج نمایش در بخش کودک پذیرفته شده است.
یک سوء تفاهم کوچیک، توهم، تمنای صلح، گمشده، دوست واقعی کیه؟، کچول و دنیای مجازی، ویلچر، سین مثل سرباز، معامله، جادوگر شهر زباله‌ها، این مکان مجهز به دوربین مدار بسته می‌باشد، چاه، بوق بوق، آبی که قطع شد و من را بیکار کرد، سایه مرگ، 3+7، مستاجر، افسانه، کلاه گشاد، تر خشک تفکیک از نمایش‌های این دوره از جشنواره است که به مدت سه روز برای مردم اجرا می‌ شوند.
موضوعات شهروند، شعار سال، آسیب های اجتماعی و ترویج کتاب و کتابخوانی از موارد مورد توجه این دوره از جشنواره عنوان شده است.
قطب الدین صادقی، کوروش زارعی و نادر برهانی مرند نیز به عنوان داوران هشتمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان معرفی شده اند.
هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان و با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از ٢٥ تا ٢٨ مردادماه جاری در هشت نقطه شهر لاهیجان برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار