در گفت و گو با پانا؛

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی: بطحایی با مشکلات آموزش و پرورش آشنا است

نماینده مردم شیراز در مجلس با اعلام اینکه در فراکسیون امید کارنامه هایی برای مقایسه عملکرد وزرای پیشنهادی مطرح شده است؛ انتخاب بطحایی به عنوان وزیر آموزش و پرورش را با توجه به سابقه دیرین او در این وزارتخانه مثبت ارزیابی کرد.

کد مطلب: ۶۵۳۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد

مسعود رضایی نائب رئیس کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی درباره انتخاب بطحایی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش کابینه دوازدهم به خبرنگار پانا گفت: اینکه بطحایی از بدنه آموزش و پرورش است و در این وزارتخانه کار کرده، یک حسن برای او محسوب می شود. وقتی فردی در بدنه یک ساختار، در خواستگاه خود منصوب شود، به دلیل آنکه با مشکلات آن محیط آشنایی دارد، می تواند مصمم تر از دیگران به حل آن مشکلات بپردازد.

وی درباره نحوه تصمیم گیری نمایندگان برای رای اعتماد به وزرا در فراکسیون های مجلس گفت: فراکسیون امید کارنامه هایی برای وزرای فعلی و وزرای پیشنهادی طراحی کرده است؛ اسامی آنها را در کارگروهی آورده ایم و بر اساس عملکرد به آنها نمره می دهیم. با توجه به نمره ای که به آنها اختصاص داده می شود؛ گزینش نهایی صورت می گیرد و نتیجه گیری می شود که آیا فراکسیون نظر مثبتی نسبت به وزیر مربوطه دارد یا خیر.

رضایی ادامه داد: رای آوردن بطحایی در مرحله اول بستگی به تلاش و فعالیت طرفداران و در مرحله بعد به رفتار سیاسی خودش در جلسات فراکسیون ها و کمیسیون ها دارد. اگر او بتواند اهداف و برنامه های خود را به خوبی ارائه دهد؛ احتمال رای آوردنش بالا خواهد بود.

این نماینده مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش نباید سیاسی شود اما شالوده این وزارتخانه از همان ابتدا سیاسی بوده است. ما دو مشکل در وزارت آموزش و پرورش داریم. یکی از لحاظ محتوای آموزشی است که ستاد نقلاب فرهنگی برنامه های آن را می نویسد و در این زمینه وزیر و مجموعه آموزش و پرورش دست بازی ندارند. دوم آنکه تعریفی از آموزش و فرهنگ که در جمهوری اسلامی می شود با آنچه که در دنیا مورد نظر هست، کمی متفاوت است.

نائب رئیس فراکسیون اجتماعی یادآور شد: از این رو دست وزرا چندان در مانور دادن در این وزارتخانه باز نیست و حتی اگر افراد بسیار قوی هم بیایند، به دلیل هزینه بری این وزارتخانه و عدم درآمدزایی با مشکل روبه رو می شوند.

باید در بودجه و امکانات مادی این وزارتخانه توسط دولت و مجلس تجدید نظرهایی صورت بگیرد و دست آموزش و پرورشی ها را که برای کار فرهنگی تربیت شده اند، در ارائه برنامه باز بگذارند. کسانی که برای معلمی تربیت شده اند باید بتوانند در محتویات آموزشی بدون نگاه سیاسی و ایدئولوژیک دستی داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار