رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی:

از پراکنده کاری در حوزه پژوهش پرهیز شود

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: بايد تلاش داشت تا گروه و يا تيم‌هاي پژوهشي جهت‌دهي شوند كه بر يك موضوع متمركز باشند و از پراكنده‌كاري بپرهيزند، در اين حالت مي‌توان انتظار داشت كه در دوره‌هاي زماني شاهد خروجي و دستاوردهاي علمي در قالب ديدگاه و نظريه باشيم.

کد مطلب: ۶۵۳۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، هفتمين جلسه كميته دستگاهي برگزاري كرسي‌هاي ترويجي و تخصصي سازمان پژوهش و برنامه ریزی در دفتر ریاست سازمان برگزار شد.

در ابتداي جلسه گزارشي از فعاليت‌هاي صورت پذيرفته از جمله ويرايش آيين‌نامه مصوب و طراحي و نشر پوستر نخستين فراخوان(برگزاري كرسي‌هاي ترويجي) ارائه شد و سپس از هر يك از اعضاي حاضر به ارائه نقطه نظرات و پيشنهادات خويش پرداختند.

همچنين در اين جلسه حجت الاسلام محمديان معاون پژوهشي وزير و رئيس كميته دستگاهي برگزاري كرسي‌‌هاي ترويجي و تخصصي در آموزش و پرورش، ضمن تشكر از مجموعه فعاليت‌هاي صورت پذيرفته تاكنون، با تذكر اين مطلب كه «دقت داشته باشيد تا متن آيين‌نامه مصوب همواره بر پايه آخرين مصوبات دبيرخانه حمايت از كرسي‌ها در شوراي عالي انقلاب فرهنگي، متناسب‌سازي و اصلاح شود» اظهار داشت: به عنوان يك راهكار راهبردي بايد تلاش داشته باشيم تا گروه و يا تيم‌هاي پژوهشي جهت‌دهي شوند كه بر يك موضوع متمركز باشند و از پراكنده‌كاري بپرهيزند، در اين حالت مي‌توان انتظار داشت كه در دوره‌هاي زماني شاهد خروجي و دستاوردهاي علمي در قالب ديدگاه و نظريه باشيم. وي اضافه كرد: پژوهشگر يا گروه محققان بايستي در موضوعي خاص ممحض شوند و صد البته دستگاه و يا سازمان ذينفع هم پشتيباني كامل و جامعي از آنان داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار