ثبت نام21500 اتباع بدون شناسنامه در مهرماه جاری

افزایش ارائه خدمات آموزشی به اتباع منجر به کمبود نیروی انسانی نشد

کد مطلب: ۶۵۳۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی ، علی ابری اول مدیر آموزش و پرورش منطقه تبادکان خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا سال تحصیلی 95-94 روند ثبت نام اتباع در مقطع ابتدایی 150 هزار تومان، مقطع متوسطه اول 200 هزار تومان و در متوسطه دوم 250 هزار تومان جهت ثبت نام اخذ و به حساب خزانه واریز می شد که 30 درصد آن به مدارس برمی گشت.
وی ادامه داد: تا 12 ماه پیش حدود 14 هزار اتباع در منطقه تبادکان ثبت نام می کردند که از این طریق حدود سه میلیارد تومان به خزانه واریز می شد و از طریق آن امورات منطقه و پرداخت قبض های عقب مانده مدارس پرداخت می شد.
ابری عنوان کرد: سال گذشته مبنی بر فرمان مقام معظم رهبری ثبت نام اتباع رایگان شد که برکات بسیار زیادی به دنبال داشت و 17 هزار و 540 دانش آموز رسما ثبت نام کردند و در فاصله کمی قریب به سه هزار نفر افزایش دانش اموز در سامانه سناد داشتیم .
وی با بیان این که در ادامه فرمایشات رهبری تعیین شد از اتباع فاقد شناسنامه نیز ثبت نام به عمل آید اذعان کرد:سه هزار دانش آموز فاقد هویت نیز در کلاس درس سازمان دهی کردیم و در نهایت قریب به شش هزار دانش آموز اتباع به تبادکان اضافه شدند.
این مقام مسئول با اشاره به این که این تعداد دانش آموز معادل با نیمی از دانش آموزان گلبهار است افزود: حاصل این جریان آغاز به تحصیل 21 هزار دانش آموز اتباع در منطقه تبادکان بدون اخذ ریالی هزینه بود.
وی با تصریح این موضوع که اخذ هزینه بیمه و کتاب و غیره در بین دانش آموزان اتباع و ایرانی یکسان است اظهار کرد: تهیه نیروی انسانی و تجهیزات و کلاس درس برای این تعداد از کلاس های امری بسیار دشوار بود که به کمک و همدلی مسئولین و کمک های خیرین و حتی خود اولیا و دانش آموزان انجام شد.
ابری گفت: خوشحالیم که دانش آموزان اتباعی که در زیر زمین ها و فضاهای غیرمجاز و آموزش از جنس غیر ایرانی رو به رو بودند در کلاس های درس وارد شدند و آنها را از آموزش کلاسیک بهره مند کردیم.
وی با اشاره به این که با جذب اتباع توانستیم فرهنگ شیعی و انقلابی را به تعداد زیادی از افراد آموزش دهیم ادامه داد: 120 هزار دانش آموز در 720 کد آموزشی در این منطقه تبادکان تحصیل می کنند و با توجه به آمار کشوری تعداد دانش اموزان محصل در این منطقه به تنهایی معادل قریب به سه استان دانش آموز دارد.
مدیر آموزش وپرورش منطقه تبادکان در پاسخ به این سوال که کمبود نیروی انسانی با توجه به افزایش ارائه خدمات تحصیلی به دانش آموزان اتباع چگونه مدیریت شده است بیان کرد: با تدابیر اندیشیده شده اداره کل آموزش وپرورش 14 هزار ساعت در هفته اضافه ساعت کاری برای معلمان تدارک دیده شد در حالی که این رفم در گذشته برابر با 70 هزار ساعت اضافه کار و حق التدریس بود، از طرفی این اقدام منجر به صرفه جویی زیادی در نظام تعلیم و تربیت شد.
با کمبود نیرو مواجه نشدیم
مدیر آموزش و پرورش منطقه تبادکان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به خاطر ارائه خدمات آموزشی به اتباع با کمبود نیرو مواجه نشدیم بلکه با کمبود بودجه دولتی مواجه شدیم، که با کمک های ارائه حق التدریس قادر به حل مسئله شدیم.
ابری اظهار کرد: در نهایت از 17 هزار و 540 نفر اتباع خارجه صورت رسمی و تا 21 هزار و 500 نفر دانش آموزان بدون هویت اتباع در منطقه ثبت نام به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار