فلاحتی در گفت و گو با پانا مطرح کرد؛

رفاه معلمان،دانشگاه فرهنگیان و مهارت آموزی ویژگی های مهم برنامه بطحایی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بطحایی اعتقاد دارد وقتی آموزش و پرورش سند تحول بنیادین دارد نیازی نیست وزیر برنامه ای را ارائه کند بلکه باید فرد متعهد به انجام سند شود.

کد مطلب: ۶۵۳۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد

فرهاد فلاحتی در گفت و گو با پانا در مورد جلسه روز گذشته کمیسیون آموزش با سیدمحمد بطحایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برای دولت دوازدهم اظهارداشت: تاکنون ۲ جلسه با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی داشته ایم که جلسات بسیار خوبی بود. با مطالعه ای که روی برنامه بطحایی داشته ام و شناختی که از کارکرد او دارم، چند نکته برایم اهمیت زیادی دارد.

وی ادامه داد: نکته مثبت اولی که بطحایی دارد این است که او از بطن و متن آموزش و پرورش است و تجارب خوبی در حوزه ستادی و آموزشی دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: نکته مثبت دیگری که در وجود بطحایی دیده می شود این است که او جز افراد دست اندرکار سند تحول بنیادین بوده و قصد پیاده سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را دارد. همچنین او اعتقاد دارد وقتی آموزش و پرورش سند تحول بنیادین دارد نیازی نیست وزیر برنامه ای را ارائه کند بلکه باید فرد متعهد به انجام سند شود.

وی عنوان کرد: امیدواریم بطحایی در صورت رای کسب اعتماد مجلس شورای اسلامی بتواند به این مطلب وفادار بماند و بنا را بر اجرای سند تحول بنیادین بگذارد.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی گفت: نفس برنامه های ارائه شده توسط بطحایی چند موضوع کلیدی را دنبال می کند که اگر در آموزش و پرورش به آن توجه شود، این نهاد بزرگ از وضعیت بحرانی که دارد نجات پیدا می کند.

وی همچنین افزود: اعتقاد دارم علت رسیدن آموزش و پرورش به این نقطه بی توجهی وزرای قبلی در طول ۶ سال گذشته به مسائل و سند تحول بنیادین بوده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تمام مسائل در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان راهکار ذکر شده است، بیان کرد: ۲۰ درصد سند تحول بنیادین باید توسط هر وزیری اجرایی می شد تا امروز صد در صد آن را اجرا شده بود.

فروپاشی تعلیم و تربیت در گرو بی توجهی به دانشگاه فرهنگیان

فلاحتی اظهارداشت: اگر به دانشگاه فرهنگیان بی توجهی شود فروپاشی نظام تعلیم و تربیت قطعی است و بطحایی هم در برنامه هایش بر روی اهمیت این دانشگاه تاکید دارد.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه فرهنگیان چند سال است که با سرپرست اداره می شود و در پذیرش نیرو ضعف دارد. این موضوعات از برنامه های بطحایی بود که در جلسه کمیسیون به آن ها اشاره کرد.

وی ادامه داد: نظام رتبه بندی معلمان در سند تحول بنیادین به صورت شفاف بیان شده است که معلمان باید صاحب این نظام باشند. این موضوع نیز یکی از مطالب ذکر شده در برنامه های بطحایی بود.

ادامه طرح رتبه بندی

وی عنوان کرد: در برنامه های بطحایی بر اجرای دقیق نظام رتبه بندی و توجه به مهارت آموزی به دانش آموزان در مدارس و هنرستان های کاردانش تاکید شده که نشان دهنده دید مثبت او است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مشکلات آموزش و پرورش این است که در نظام مهارت آموزی فقط ۱۷ درصد دانش آموزان به مراکز فنی و حرفه ای و کاردانش روی می آورند در صورتی که بسیاری از مهارت های اشتغال در این مراکز است.

توجه به سند تحول بنیادین

فلاحتی ادامه داد: برنامه های بطحایی منبعث از سند تحول بنیادین است این موضوع نشان می دهد اگر با همین دیدگاه دفاعی خود نیروهای به کارگیری را در حوزه ستادی که سند تحول را باور داشته باشند، صورت گیرد. به عنوان یک چراغ راهنمای روشن به آن نگاه کنند، مطمئنا می تواند وزیر موفقی در آموزش و پرورش باشد و آینده خوبی را برای نظام تعلیم و تربیت رقم بزند.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش نیاز به یک عزم ملی برای حرکت کردن دارد و دولت باید در تمام زمینه ها کمک کند حتما وزیری که از سوی دولت انتخاب می شود مورد اعتماد رییس جمهور، سازمان برنامه و بودجه و عناصر دیگر دولت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار