نظر نمایندگان تهران درباره کابینه دوم روحانی+جدول

کابینه دوم حسن روحانی منتظر نظر نمایندگان مجلس دهم است. هرچند امیدواری زیادی برای کسب رأی اعتماد کابینه دوازدهم وجود دارد اما اعضای فراکسیون امید نسبت به برخی از وزرای پیشنهادی رئیس جمهوری ابراز نگرانی می کنند.

کد مطلب: ۶۵۲۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد

عدم معرفی وزیر زن و استفاده نکردن از نیروهای اصلاح طلب از جمله مهم ترین انتقاداتی بوده است که نیروهای سیاسی حامی حسن روحانی نسبت به کابینه پیشنهادی او وارد کردند.

منتقدان معتقدند که انتظارات اساسی آنان در معرفی کابینه دوازدهم محقق نشده است. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در پاسخ به این اعتراضات در توئیتی خواست تا به محدودیت های دولت در انتخاب وزرا توجه شود. با این حال حامیان روحانی چشم به ساختمان بهارستان دوخته اند و منتظر تصمیم نمایندگان مجلس دهم هستند. این روزها وزرای پیشنهادی در جلسات فشرده ای با نمایندگان مجلس تلاش می کنند نظر مثبت آنان را جلب کنند. در ادامه خلاصه ای از نظر جمعی از نمایندگان مردم تهران نسبت به کابینه پیشنهادی دوم روحانی آمده است.

نظر در مورد کابینه دوازدهم

نام نماینده

شخصا به همه کابینه رأی خواهم داد و از همه دوستان می خواهم که برای همراهی با دولت به همه کابینه بی کم و کاست رأی بدهند .

علیرضا محجوب

انتظار داشتیم در کابینه شاهد حضور زنان باشیم .

محمدرضا عارف

تصور می کردیم کابینه ای که از طرف رئیس جمهوری مطرح می شود کابینه جوانتر و حتماً با حضور یکی از بانوان خواهد بود .

طیبه سیاوشی شاه عنایتی

رویکرد اصلی فراکسیون امید حمایت حداکثری از کابینه است .

محمد علی وکیلی

کابینه پیشنهادی کابینه ۲۴ میلیونی نیست .

عبدالرضا هاشم زایی

برای ارزش گذاری جوانان و بانوان باید حتما در کابینه از آنها استفاده کنیم .

محمدرضا بادامچی

مسئولیت ریاست جمهوری و دولت دوازدهم با اصلاح طلبان است و اصلاح طلبان در آینده در این خصوص باید پاسخگو باشند .

محسن علیجانی زمانی

به وزرایی رای می‌دهیم که منطبق با برنامه‌ها و تعهدات دولت باشند.

سید فرید موسوی

اعضای کابینه دولت دوازدهم باید به مردم وفادار باشند

محمدرضا نجفی

عملیاتی بودن برنامه‌ها یکی از معیارها برای رای اعتماد است و باید ببنیم وزرا چند درصد برنامه‌هایشان را می‌توانند عملیاتی کنند.

فریده اولاد قباد

معدل كلي كابينه «قابل دفاع» است و اين كابينه در بخش‌هاي زيادي داراي قوت‌هاي قابل قبولي است كه انباشتي از تجربه و مديران هماهنگ و همفكر با شخص رييس‌جمهور در آن حضور دارند .

الیاس حضرتی

قطعاً منکر شان روحانیت روحانی نیستیم و معتقدیم این ویژگی در کنار سایر ویژگی‌های رییس‌جمهوری منتخب، به ارتقای سطح امنیت کشور کمک خواهد کرد، فکر می‌کنیم لازم است در بدنه کابینه نیز به این مسئله توجه شود و به‌طور کلی نیز از رییس‌جمهوری و همچنین کلیت کابینه پیشنهادی حمایت می‌کنیم .

احمد مازنی

کلیت کابینه مورد تایید ما نیست، به خصوص انتظار جدی از رئیس جمهور داشتیم که وزیر زن در کابینه حضور داشته باشد که معرفی نشده

پروانه سلحشوری

بعضی از اسامی وزرا شناخته شده هستند و انتظار می رفت که معرفی شوند، چهره هایی مانند آقایان ظریف، علوی و زنگنه در کنار چهره های جدید که شناختی از آنها نداریم و نیاز داریم که در کمیسیون حضور پیدا کنند. در مورد وزیر کشور قرار شد در فراکسیون امید جلسه ای داشته باشیم و در آن جلسه یکسری از مسائل بیان شود و خود وزیر هم صحبت خواهد کرد و برنامه خود را ارائه می کند و به جمع بندی می رسیم.

فاطمه ذوالقدر

کابینه معرفی شده در سطوحی مانند وزارت صنعت و معدن، نیرو و دادگستری ارتقا پیدا کرده است و در سطوحی نیز چندان رشدی نداشته مانند اقتصاد .

محمود صادقی


کابینه دولت دوازدهم با آنچه انتظار می رفت فاصله دارد و در برخی کرسی ها نتوانسته رضایت نمایندگان را جلب کند. اما به طور کلی لازم است کابینه به دقت مورد بررسی قرار بگیرد و در نهایت یک تصمیم درست درمورد آنها اتخاذ شود.

داود محمدی

کابینه دوازدهم فراتر از این می خواستیم درواقع یک کابینه 24 میلیونی می خواستیم. درواقع می توانست بهتر از این باشد. ما یک خلا جدی درمورد حضور زنان در کابینه داریم و این یک نقد جدی به دولت است لذا از این منظر آن را نمی توان 24 میلیونی دانست .

فاطمه سعیدی

به نظر می رسد آقای روحانی با نگاه ائتلافی ترکیب کابینه را تعیین کرد.اینکه کابینه ائتلافی دولت دوازدهم تقویت یافته است یا به نسبت دوره گذشته ضعیف تر شده بستگی به کارنامه و برنامه ارائه شده از سوی وزرا است.

علیرضا رحیمی

به هر وزیر پیشنهادی که صادقانه برنامه همسو با مطالبات اکثریت مردم داشته باشد رأی خواهیم داد.

مصطفی کواکبیان

ترکیب وزرای پیشنهادی پاسخگوی انتظارات مردم نیست در حالی که محدودیت سیاسی برای معرفی وزرا وجود نداشت

سیده فاطمه حسینی

در کابینه دوازدهم هم فضای مجلس همراه است و هم مردم انتظار دارند، بنابراین نباید محافظه کاری صورت گیرد .

ابوالفضل سروش

حضور حداکثری جناح حامی رئیس‌جمهور در کابینه، سهم‌خواهی نیست و این رسم در عالم سیاست امری عادی است

پروانه مافی

با توجه به تجربه چهارساله ربیعی در این وزارت‌خانه و اقدامات خوبی که در این رابطه به انجام رسیده است، می‌توان به ادامه این روند از جانب ایشان، امیدوار بود .

بهروز نعمتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار