حسینی:
نظام تعلیم و تربیت از انباشت دانش غیرکاربردی رنج می برد
معاون اجتماعی ،سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی در اولین جشنواره مرکز رشد کار آفرینی گفت: نظام تعلیم و تربیت از انباشت دانش غیرکاربردی رنج می برد.
به گزارش پانا؛ سید جواد حسینی در نخستین جشنواره مرکز رشد کار آفرینی آموزش و پرورش خراسان رضوی تامین منابع ،پیوند بین جامعه و تعلیم و تربیت و اصلاح و باز مهندسی فرا گردهای آموزش و پرورش را سه حلقه مفقوده ارتقا کیفیت نظام تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت:تعلیم و تربیت باید به گفتمان غالب کشور تبدیل شود و برای تحقق این امر باید سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور به ۲۰ درصد افزایش پیدا کند و در کنار آن نطام نامه تعامل دستگاه های دولتی با آموزش و پرورش تدوین و تصویب شود تا تمام دستگاه ها سهم خود را نسبت به آموزش و پرورش ادا کنند.
وی ادامه داد: مسئله دوم پیوند بین جامعه و نطام تعلیم و تربیت است که همگان باید مسئله آموزش و پرورش را به مسئله اصلی خویش تبدیل کنند.
حسینی ضمن تاکید بر لزوم اصلاح و باز مهندسی فرآیند های تعلیم و تربیتت تصریح کرد:تمام فرآیند ها و فرا گرد های نطام تعلیم و تربیت باید اصلاح و باز مهندسی شود چرا که حقیقت این است که بعد از انقلاب ارتقا کیفیت ،رضایت مندی و سلامت اجتماعی در عرصه تعلیم و تربیت حاصل نشده است و امروز نطام آموزش و پرورش ما از انباشت دانش غیر کاربردی و عدم مهارت ،کار آفرینی وانگیزش رنج می برد.
معاون اجتماعی ، سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی مهم ترین شاخص موفقیت شرکت های دانش بنیان را حضور داشن آموزان هنرستانی و تعریف برنامه های مهارتی دانست و افزود:امروز نبود مهارت عملی مشکل ماست و لذا لازم است که مراکز رشد کار آفرینی در تمام ۷۸۰ هنرستان دایر در استان خراسان رضوی ایجاد شود.
ارسال دیدگاه